آرمان، برنامه و قیام سه عنصر حوزه انقلابی

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی در نشست حوزه ی انقلابی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا ع
آرمان، برنامه و قیام سه عنصر حوزه انقلابی
حجت الاسلام سلیمانی امیری ماهیت حوزه انقلابی را داشتن آرمان، برنامه و قیام دانست و گفت: امروز هر طلبه ای وظیفه دارد به اندازه توان خود برای آرمان های انقلاب برنامه داشته باشد و قیام کند.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا ع به نقل از  خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد سلیمانی امیری، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، عصر امروز در نشست علمی حوزه انقلابی و انقلاب اسلامی که در مؤسسه ه امام رضا(ع) قم برگزار شد با اشاره به ماهیت حوزه انقلابی اظهار داشت: حوزه انقلابی در ماهیتش سه عنصر آرمان، برنامه و قیام نهفته است.
وی با بیان این که آرمان های امام این بود که زمینه احیای حیات طیبه و احیای کلمه الله را در جامعه فراهم کند، خاطرنشان کرد: برای این کار ابتدا باید نظام طاغوتی را از بین برد و سپس نظام اسلامی را حاکم و آن را تثبیت کرد و در مرحله بعد برای برپایی حکومت اسلامی در جهان که همان ظهور امام زمان(عج) است زمینه سازی کرد.
حجت الاسلام سلیمانی امیری با بیان این که امام خمینی(ره) از ابتدا برای آرمان های خود که از بین بردن طاغوت و ایجاد نظام اسلامی و تثبیت آن بود برنامه داشت، افزود: امام خمینی(ره) با این تفکر کلاس درس تشکیل داد و شاگردانی را با پرورش داد و آنها را در جاهای مختلف کشور فرستاد تا پیام انقلاب را گسترش دهند.
وی افزود: امام خمینی(ره) با افشا کردن نظام طاغوتی پهلوی طرح حکومت اسلامی را ارائه و درس ولایت فقیه برپا کرد و طرح حکومت ولایت فقیه را ریخت و تفکیک قوا و انتخابات را از غرب گرفت و آنها را ذیل ولایت فقیه قرار داد.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)  با بیان این که امروز هم حوزه انقلابی باید برای آینده انقلاب برنامه ریزی داشته باشد، اظهار داشت: هر طلبه باید به اندازه توان خود برای آرمان های انقلاب برنامه داشته باشد و برای برداشتن موانع قیام کند و وسط میدان بایستد.
وی مقام معظم رهبری را نمونه کامل یک طلبه انقلابی دانست و ابراز داشت: ایشان آرمان هایی که امام خمینی(ره) برای این انقلاب ترسیم کردند را قبول دارند و نه تنها برای خود بلکه برای همه ملت ایران برنامه دارند و یک تنه در مقابل هجمه دشمنان ایستاده اند و به هیچ عنوان از آرمان های انقلاب کوتاه نمی آیند.
حجت الاسلام سلیمانی امیری حرکت میرزای شیرازی را با حرکتی که امام خمینی(ره) شروع کرد متفاوت خواند و افزود: میرزای شیرازی اگر چه فقیهی هوشمند بود ولی برنامه ای برای برپایی حکومت اسلامی نداشت و هوشمندانه مقابل انقلاب هایی که سبب ضعف شیعه در آن زمان می شد هم ایستادگی کرد./843/پ202/ی
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما