فتنه 88 دستاورد بزرگی داشت / دو جریان قدرتمند درون انقلاب و بیرون انقلاب داریم اما جریان صدر اسلام را نداریم جریان ابهام و مسئله خانه نشین شدن جریان دینی و علوی دیگر به وجود نیامد.

مدیر گروه تبلیغ مؤسسه­آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام
فتنه88دستاورد بزرگی داشت.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام به نقل از سایت خبری ثامن :
دو جریان قدرتمند درون انقلاب و بیرون انقلاب داریم اما جریان صدر اسلام را نداریم جریان ابهام و مسئله خانه نشین شدن جریان دینی و علوی دیگر به وجود نیامد.
 
استاد مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام گفت: فتنه 88 باعث فشار به نظام و بازگشت به قدرت در سالهای بعد شد اما 9دی آرام آرام یک ممیز شد و دیگر ابهام صدر اسلام به وجود نیامد ، دو جریان قدرتمند درون انقلاب و بیرون انقلاب داریم اما جریان صدر اسلام را نداریم جریان ابهام و مسئله خانه نشین شدن جریان دینی و علوی دیگر به وجود نیامد.
حجت الاسلام حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری ثامن اظهار داشت: از سال42 که انقلاب شروع شد در کنارش فتنه رغیب همیشه وجود داشت، فتنه رغیب معمولا از چند عنصر استفاده می کرد، یا از رویکردهای نوین جهانی مانند مارکسیسم سکولاریسم استفاده می کرد و در بخشی هم ایجاد وحشت می کرد.
وحشت در فتنه
وی تصریج کرد: حاکمان همواره  با ایجاد وحشت در برابر انقلابیون عمل می کردند این ایجاد وحشت را در سخنرانی های پهلوی که این روزها در سریال معمای شاه هم نشان داده می شود می توان دید.
غفاری فر بیان داشت: عناصر به  کار گرفته شده خود به خود چند دسته در جامعه ایجاد می کردند، بخشی از جامعه که نگران هستند اما هیچ قصد سوئی ندارند، این دسته طبیعتا اگر با دروغ هایی که گفته می شود قانع شوند هر حرکت اجتماعی اینها را از امنیت مالی و جانی دور می کند مایوس می شوند و با حرکت اجتماعی همراه نمی شوند و اگر این گروه را تا حد شور برسانند گاهی حرکت معکوس می کنند.
نخبگان میانی خطرناک ترین عنصر فتنه
استاد حوزه و دانشگاه افزود: دسته دوم که از عناصر فتنه اثر می پذیرند کسانی هستند که دل در گرو دشمنان دارند و حامل پیام فتنه هستند ، دسته سوم که به نظر خطرناک ترین گروه هستند نخبگان میانی جامعه هستند که واسطه گری می کنند، یا با سکوت و یا با زبان از عناصر فتنه حمایت می کنند که بی تقوایی،بی بصیرتی و حسادت عامل رفتار این دسته است.
 
 کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا دسته نخبگان خطرنک تر هستند؟ گفت: نخبگان که یا از طریق سکوت توجیه گر رفتارهای فتنه گران هستند و یا با حمایت از فتنه موجب می شود کف جامعه نه تنها به کمک اصلاح واقعی نرسد بلکه علیه اصلاح واقعی قدم بردارند.
فتنه گران تصور می کردند  با رحلت امام به هدف خود میرسند
وی خاطر نشان کرد: این اتفاقات یکبار در تحمیل بازرگان به امام خمینی(ره) و یکبار هم در انتخابات سال 60 رخ داد، آن زمان مردم را از جریان دینی ترسانند که از دل آن بنی صدر بیرون آمد ، وقتی این حرکات به نتیجه نرسید به صورت دو حرکت فیزیکی یعنی جنگ و ترور وارد عمل شدند.
غفاری فر افزود : اما به برکت حضور مردم در جبهه و دفاع از حرکت انقلاب توسط مردم، دیگر جریان فتنه گر نمی توانستند افراد را شکار کنند، این جریان با یک حرکت پنهان ادامه پیدا کرد و تصورشان این بود که با رحلت حضرت امام به هدف خود میرسند.
جهره واقعی فتنه گران78لو نرفت
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعدها دسته (سوم نخبگان )خودشان شدند عمله دسته دوم (دشمنان) امروز وقتی سخنرانی برخی از مدیران بالفعل جامعه را گوش دهیم تمام متن سخنرانی بازرگان و بنی صدر و همه معارضین انقلاب و دشمنان انقلاب است که بازخوانی می شود.
وی اظهار داشت: در فتنه78 چهره این فتنه گران نمایان نشد و برخی که دخیل در این فتنه بودند شدند منتقد فتنه78 که احتمالا تقسیم کار اقتضاء می کرد که چهره واقعی شان لو نرود، در فتنه 88 این جریان تصور کرد که تلاش های 20 ساله شان برای ساقط کردن نظام کافی بود، همان تصوری که آمریکا با حضور مستقیم در عراق داشت فتنه گران در ایران داشتند.
فتنه88 دشمنان را امیدوار کرد
غفاری فر تاکید کرد: در فتنه 88چند حرکت ایضائی از جمله دروغ و نفاق به نظام زدند و مردم را فریب دادند و بدنه سالم و غیر نخبه و غیر حامی انقلاب را فریب دادند و به کف خیابان ها آرودند که باعث امیدواری فتنه گران داخلی و خارجی شد.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: تا اینجا همه اتفاقات، فتنه و هدف ساقط کردن نظام بود نتیجه ای که علیه انقلاب رخ داد امیدوار شدن دشمن و  نتیجه این امیداوری تحریم ها علیه ملت ایران بود.
9دی نگذاشت تاریخ صدر اسلام تکرار شود
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: نتیجه مهم تر فتنه 88 کنار رفتن پرده نفاق  بود ، البته پرده نفاق آنچنان کنار نرفت که در سالهای بعد نتوانند بر اریکه قدرت بنشینند اما به اندازه ای کنار رفت که مانند صدر اسلام نشود، با مدیریت بصیرانه مقام معظم رهبری در داخل و خارج از کشور این فتنه نتایجی به همراه داشت و دشمن را در سوریه زمین گیر کرد.
 
وی گفت: فتنه 88  باعث فشار به نظام و بازگشت به قدرت در سالهای بعد شد اما 9دی آرام آرام یک ممیز شد  در 9دی مردم از اقشار مختلف به حمایت از ولایت فقیه و نظام برخواستند حتی انهایی که پیش از این مسئله ولایت برایشان چندان اهمیت نداشت و دیگر ابهام صدر اسلام به وجو نیامد ، دو جریان قدرتمند درون انقلاب و بیرون انقلاب داریم اما جریان صدر اسلام را نداریم جریان ابهام و مسئله خانه نشین شدن جریان دینی و علوی دیگر به وجود نیامد.
9دی نتیجه مثبت فتنه88 بود
وی تاکید کرد: حماسه 9دی کمک کرد تاریخ غلط اسلام در زمین گیر شدن علی به وجود نیاید، اگرچه در فتنه88 معارضین درون ایران و خارج از ایران به نتایجی رسیدند اما حماسه 9دی که به دست مردم خلق شد باعث شفافیت و حمایت از ولایت یکبار دیگر به نمایش گذاشته شود.
کارشناس مسائل سیاسی در پایان تصریح کرد: پس می توان یکی از نتایج مثبت فتنه88  را رقم خوردن حماسه 9دی و پشتیبانی ملت از ولایت دانست و دلسوزان انقلاب باید تلاش کنند  9دی استمرار داشته باشد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما