در فتنه ها اگر انسان علمدار نداشته باشد و نافذ البصیره نباشد اگر سه ضلع بصیرت . استقامت و شجاعت نباشد صورت بعضی از استدلال ها ذهن را مشغول میکند

مردم گرامیداشت حماسه نهم دی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام
استاد سطوح عالی حوزه علمیه وامام جمعه موقت کاشان در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی  در مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع)؛
/ در فتنه ­ها اگر انسان علمدار نداشته باشد ونافذالبصیره نباشد، در فتنه ها اگر سه ضلع  بصیرت، استقامت و شجاعت نباشد، صورت بعضی از استدلال­ها، ذهن ما را مشغول می کند.
 
به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، مراسم گرامیداست حماسه نهم دی در با حضور جمعی از اساتید، دانش پژوهان و مسئولین این مرکر برگزار شد.
بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین احتشام، از مدرسان سطوح عالی حوزه وامام جمعه موقت کاشان ضمن گرامیداشت سالروز حماسه نه دی سال 88، با اشاره به چالش های راه مستقیم افزود؛ امکان ندارد مسیر مستقیم حق با سه دشمن بزرگ یعنی شیطان ، هوای نفس و انسان­های شیطان نما، دچار چالش نشود واگر روزی ما احساس کنیم در مسیر مستقیم حق دریک جاده روان داریم پیش میرویم، آنوقت باید در سلامت خود و داشته ها و مسیر مستقیم دین و انقلاب شک کنیم، برای اینکه همواره تا قیامت دشمن­های انسی و جنی خواهند بود. لذا امکان ندارد در مسیر مستقیم انقلاب، طبق آنچه که امام و فرزندان معنوی امام بنیان گذاری و معماری کرده اند ادامه بدهیم و دشمنان بگذارند ما راحت پیش برویم.
استاد سطوح عالی حوزه­ی علمیه در ادامه با تحلیل ماجرای فتنه 88 به آیه مبارکه 155 سوره مبارکه آل عمران اشاره کرد و افزود؛ بعضی از خلافِ وظیفه هایی که انسان مرتکب می­شود، کم کم زمینه می­شوند که انسان نتواند در فتنه های بزرگتری که قرآن می فرمایند همه مبتلا می­شوند از عهده­­ی امتحان آنها برآید.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود انواع  فتنه هایی که انقلاب  از بدو پیروزی با آن مواجه شد برشمردند و با  اشاره به نامه امام در مورد  آخرین فتنه زمان امام راحل، که همان فتنه قائم مقام رهبری بود افزودند؛ معلوم شد امام هم دوستانی داشته اند  که بخاطر خیانت دوستان نزدیک از درگاه خدای متعال درخواست مرگ نمود.
ایشان در ادامه افزود؛ فضای غبار آلود فتنه،  بگونه­ای است که اگر خواص ورود پیدا نکنند  مردم متوجه نمی شوند، ایشان در عین حال افزود ، متأسفانه برخی از خواص هستند که ملتها را به سمت و سویی می برند که فضای غبارآلود، شبه­ناک و توسل به متشابهات، نمی گذارند مردم محکمات را انتخاب کنند و این هنر رهبری  بود که در سال 88 با صبر خود نگذاشت  برخوردهای بدون تبیین، سمت و سوی مبارزه با فتنه، تغییر کند.
وی افزود؛ آنچه که باعث شد رهبری بزرگوار در آن شرایط حساس، در سال 88 واژه فتنه را تطبیق بدهد به خاطر مطالعات عمیق دینی و قرآنی است.
نماینده طلاب کاشان در ادامه افزود؛ امروز عده ای هنور هم نمی خواهند دشمنی سران استکبار را باور کنند، آنان در سال 88 نخواستند این را بفهمند که کینه­های آمریکا ودشمنان قسم خورده  بجایی رسیده که حتی با تعمیرات سالیانه فیس بوک و توئیتر مخالفت کردند تا بتواند ماجرای انتخابات ایران را مدیریت کنند.
ایشان در بحث فتنه اشاره کردند؛ در فتنه­ها اگر انسان علمدار نداشته باشد ونافذالبصیره نباشد، در فتنه ها اگر سه ضلع  بصیرت، استقامت و شجاعت نباشد، صورت بعضی از استدلال­ها، ذهن ما را مشغول می کند.
 ایشان در این زمینه به سخنان برخی از سیاسیون پیرامون برجام و هماهنگی کلیه جزئیات با مقام معظم رهبری افزوند؛ اگر این نوع استدالال، استدالال به حقی باشد، موجب تأیید استدالال خوارج در ماجرای حکمیت وادعای قراردادن ابوموسی اشعری توسط امیرالمؤمنین درست خواهد شد، این نوع استدالال خیلی بدرد خوارج می خورد، چون، خوارج می گفتند یا علی ما نفهمیدیم ، تو چرا امضا کردی؟
ایشان در پایان ضمن تأکید بر لزوم هشیاری در برابر فتنه های و مواظبت بر مبتلا نشدن، با  اشاره به آیه مبارکه احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا وهم لا ینفتنون افزود؛ اگر  ما وخواص  با داشته­های دینی، قرآن و اهلبیت، نتوانیم  راه رو تشخیص بدهم ما هم شامل این آیه خواهیم شد.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما