ششمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع)

ششمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر مؤسسه آموزش عالی امام رضا برگزار شد
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا:
طلبه ها به نشست هایی با محوریت تحقیق و پژوهش نیاز دارند
عضو شورای انقلاب فرهنگی، در ششمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) با بیان اینکه هر علمی نیاز به روش تحقیق خاص خود را دارد، گفت: امروز طلبه ها علاوه بر شرکت در کلاس های درس، به نشست هایی با محوریت تحقیق و پژوهش نیاز دارند تا طلبه در عرصه پژوهش و نظریه پردازی متخصص باشد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای انقلاب فرهنگی، در ششمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) که بعد از ظهر امروز در سالن همایش های این مؤسسه برگزار شد، گفت: هر علمی نیاز به روش تحقیق خاص خود را دارد.
وی افزود: امروز طلبه ها علاوه بر شرکت در کلاس های درس، به نشست هایی با محوریت تحقیق و پژوهش نیاز دارند تا طلبه در عرصه پژوهش و نظریه پردازی متخصص باشد.
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با اشاره به اهمیت پژوهش در بین طلبه ها اظهار داشت: طلبه دروس حوزوی را باید برمبنای تحقیق و پژوهش مطالعه کند چرا که درک کامل و بهتر دروس حوزوی بدون تحقیق امکان پذیر نیست.
عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هر علمی روش تحقیق مربوط به خود را دارد و روش های تحقیق سطح بندی مختلفی دارند و نباید از روش های تحقیق علم های دیگر برای پژوهش های حوزوی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تعلیم تولید نظریه بسیار مهم تر از آموزش روش های تحقیق است، عنوان داشت: امروز حوزه علمیه بیشتر بر محور آموزش روش های تحقیق تمرکز کرده است در حالیکه این اشتباه است هر علمی روش های خاص خود را دارد و نمی شود روش های تحقیق علم های دیگر که مربوط به دروس حوزوی نیست را برای پژوهشگران حوزوی آموزش داد.
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا ادامه داد: حوزه علمیه باید بیشتر تمرکز خود را جهت آموزش و تولید نظریه های فکری کند چرا که طلبه باید روش های تولید نظریه را یاد بگیرد تا بتوان در پژوهش و تحقیق موفق باشد.
وی در پایان گفت: آموزش روش شناسی تحقیق آسیبی است که حوزه را تهدید می کند چرا که خود روش شناسی دانشی است که باید بر روی آن روش شناسی شود./1325/202/ب3



 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما