اخبار و اطلاعیه ها
کالای فرهنگی
تولید یک برنامه گفتگو محور در موضوع مصرف کالای فرهنگی

باهمکاری نمایندگی تهران دفتر تبلیغات اسلامی  وصدا وسیما؛

تولید یک برنامه گفتگو محور در موضوع مصرف کالای فرهنگی

در جلسه‌ای که با حضور مدیران شبکه ایران کالا و مدیران دفتر تبلیغات اسلامی تهران در این نمایندگی برگزار شد ، به نیاز شدید رسانه ملی به ورود دفتر تبلیغات اسلامی در تولید برنامه‌های دینی خصوصاً برنامه‌های این شبکه مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تهران،در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شیخ‌الاسلامی رئیس نمایندگی تهران ضمن تأکید بر نقش رسانه‌ها در پیش برد اهداف فرهنگی،موضوع صنایع فرهنگی و مصرف کالاهای فرهنگی را نقطه تقاطع فرهنگ و اقتصاد دانست و با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی ؛تولید یک برنامه تلویزیونی گفتگو محور در حوزه مصرف کالای فرهنگی ایرانی را به‌عنوان یک ضرورت مشترک بین دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان صداوسیما برشمرد .

وی بابیان اهمیت موضوع صنایع فرهنگی در اسناد بالادستی نظام ازجمله برنامه ششم توسعه ، آن را یکی از عناصر جدی سبک زندگی و از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و با توجه به اشاره‌های مکرر معظم له به مسئله سبک زندگی ایرانی ، تولید این برنامه تلویزیونی را در راستای دغدغه‌های مدیریت کلان نظام برشمرد.

بر اساس همین گزارش ،جناب دکتر پور عیسی مدیر تولید شبکه ایران کالا ضمن بیان ضرورت تولید برنامه‌هایی برای جلوگیری از رخنه تفکر لائیک و غیر اسلامی در بازارهای اسلامی از دفتر تبلیغات اسلامی به‌عنوان نماد روشنفکری حوزه خواست که به این ضرورت و نیاز پاسخ به‌موقع بدهند.

وی همچنین به‌ضرورت طراحی شخصیت‌های کارتونی برای کودکان اشاره کرد و اظهار داشت :این موضوع مورد غفلت ما بوده و باید این کار با کمک هم به انجام برسد  چراکه خلق کارکتر انیمیشین تمام مسئله نیست بلکه استفاده از این شخصیت‌ها در کالاهای فرهنگی وزندگی روزمره کودکان مهتر از خلق آن‌هاست .

دکتر پورعیسی ادامه داد: نباید این مسیر را از صفر شروع کرد بلکه از شخصیت‌های حقیقی که در حال حاضر در رسانه ملی موردتوجه کودکان است باید استفاده و آن‌ها را تبدیل به شخصیت انیمیشین کرد.

شایان‌ذکر است این جلسه در پی تفاهم‌نامه اولیه بین دفتر تبلیغات اسلامی و شبکه ایران کالا برای تولید یک مجموعه تلویزیونی تشکیل شد و قرار است انشا الله تا پایان سال این مجموعه تولید  و به نمایش درآید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما