اردو1
نشست توجیهی در مراکز حوزوی تهران برای بازشناخت اهمیت جایگاه طراحی صنعتی در سبک زندگی

نمایندگی تهران در راستای برنامه‌های قطبی و میز سبک زندگی برگزار می‌کند:

نشست توجیهی در مراکز حوزوی تهران برای بازشناخت اهمیت جایگاه طراحی صنعتی در سبک زندگی

رئیس اداره فرهنگی تبلیغی آموزش‌های کاربردی  نمایندگی تهران از برگزاری  نشست توجیهی در مراکز حوزوی تهران برای بازشناخت اهمیت جایگاه طراحی صنعتی در سبک زندگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی-نمایندگی تهران ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین  داود عزیزی گفت: اهمیت صنایع فرهنگی در دنیای امروز پوشیده نیست این حوزه که در کشورهای مختلف سابقه‌ای چند دهه‌ای دارد در کشور ما از دانش‌های نوبنیاد محسوب می‌شود که هنوز اهمیت آن برای مسئولین وسیاستگذاران مشخص نیست.و زمان زیادی نخواهد گذشت که صنعت فرهنگی بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور را در بر خواهد گرفت که نقش حوزه‌ها در تعیین حدود وصغور این صنعت باید مشخص باشد.

وی منظور از صنایع فرهنگی را  مجموع کالا و خدماتی که باهدف تأثیر بر فرهنگ تولیدمی شود تعریف کرد و ادامه داد:با توجه به اینکه متولی امور فرهنگی در کشور ،حوزه‌هایی علمیه هستند ،فلذا به نظر می‌رسد باید ورود جدی در این عرصه داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغی نمایندگی تهران با تأکید بر اینکه این در قرن اخیر این صنایع در نوک پیکان توسعه قرار دارند افزود: در کشورهای توسعه‌یافته از این صنعت در جهت توسعه فرهنگی و صادرات افکار  و اندیشه‌های خود استفاده می‌کنند و با این صنایع شیوه‌های زندگی خود را به جوامع القا می‌کنند وهژمونی فرهنگی خودشان را به سرتاسر جهان گسترش می‌دهند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت این موضوع بیان داشت: ورود به این مبحث  به حدی است که  باید در این زمینه دوره‌ها و پودمانی‌های مختلفی برای این رشته و صنعت در حوزه‌های علمیه برای طلاب تعریف شود.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغی  و آموزش‌های کاربردی تهران بابیان اینکه این فعالیت در قالب برنامه‌های مصوب قطب‌های علمی فرهنگی دفتر و تعریف‌شده برای میز تخصصی سبک زندگی است گفت: برگزاری نشست‌های توجیهی در مراکز حوزوی و دینی برای بازشناخت اهمیت و جایگاه طراحی صنعتی در سبک زندگی وجهت آگاهی بخشی طلاب محترم به مسئله طراحی صنایع فرهنگی است که  به دو صورت کارگاهی نشست‌ها و  بعد از  دهه اول محرم در حوزه‌های علمیه تهران برگزار  خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما