جلسات
1397/12/7 سه‌شنبه مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی: ایجاد روحیه امید در مردم نسبت به آینده نظام، از وظایف مبلغان است مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به تلاش دشمن در راستای ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی، یکی از وظایف مبلغان، القای روحیه امید در مردم نسبت به آینده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست کمیته هدایت تبلیغی استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال «مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم»، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد «مدیرکل سازمان تبلیغات استان هرمزگان» و سرگروه های گروه های تبلیغی فعال برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این نشست، بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی در راستای اعتلای امر مقدس تبلیغ دین و بیان مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان توسط مبلغان بومی منطقه و برنامه ریزی و تجمیع ظرفیت ها جهت فعالیت های مؤثرتر در سال آینده می باشد.

وی ادامه داد: رساندن پیام دین به گوش مردم و حل مشکلات عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی مردم در ابتدا به عنوان یک طلبه، وظیفه و رسالت شخصی هر یک از ما می باشد؛ در کنار آن به عنوان وظیفه سازمانی و اداری نیز با تأکید بیشتری باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این دفتر ظرفیت های فراوانی در راستای کمک به مبلغان جهت تبلیغ با حداکثر ظرفیت را داراست و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی استان هرمزگان افزود: در جلساتی که با مسئولان استان هرمزگان داشتیم پنج آسیب از آسیب های اجتماعی منطقه بیشترین شیوع را در بین مردم دارند، اولین آسیب جدی بحث مواد مخدر است که می توان آن را جزء مهم ترین معضلات منطقه به شمار آورد که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر نیز همین مورد است. دومین آسیب اجتماعی شایع در استان هرمزگان، بحث نزاع و درگیری های فردی است که این مورد می تواند از مسائل گوناگونی مانند معضل اعتیاد، مشکلات اقتصادی و... سرچشمه گرفته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال سومین آسیب جدی این منطقه را سرقت مطرح کرد و اظهار داشت: چهارمین مورد مطرح شده، درگیری بین زوجین و مشکل طلاق است. دیگر معضل این منطقه، مسأله بدحجابی است که به دلیل مرزی بودن منطقه و دسترسی بخشی از مردم به ماهواره، می توان این پدیده را یکی از ریشه های بروز این معضلات دانست.

وی یکی از حربه های دشمن را ایجاد یأس و ناامیدی در مردم خواند و گفت: با توجه به تلاش دشمن در راستای ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی، یکی از وظایف مبلغان، القای روحیه امید در مردم نسبت به آینده است.

در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام انصاری راد گفت: دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت ها و امکانات قابل توجهی از جمله ظرفیت اعزام مبلغ را در اختیار دارند که اگر از این ظرفیت استفاده صحیحی شود، می توانیم با آسیب های اجتماعی که از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری می باشد، به خوبی مقابله کنیم.

وی ادامه داد: در سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر بندرعباس و در مناطق آسیب پذیر آن، ۱۳ پایگاه فرهنگی با استقرار روحانیون جوان، فاضل و آموزش دیده راه اندازی کرده ایم که اثرات بسیار خوبی نیز از آن دریافت کرده ایم؛ در این پایگاه های فرهنگی بر مسائلی از جمله اعتیاد، کاهش طلاق و سایر معضلات استان، کار تخصصی می شود که بازدهی خوبی داشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه طولانی همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی، از شما این استمداد را داریم که نیروهای متخصص خود را جهت امر آموزش مبلغان استان هرمزگان اعزام کنید تا توانایی های مبلغان منطقه متناسب با مباحث روز، ارتقاء یابد و توانایی پاسخگویی به سؤالات و شبهات قشر جوان را داشته باشند.

در ادامه این نشست، نمایندگان طلاب استان هرمزگان و سرگروه های گروه های تبلیغی فعال در استان، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما