قاآنی
1397/12/7 سه‌شنبه جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه: هنر اسلام و ولایت فقیه تبدیل تهدیدها به فرصت ها است جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: علی‌رغم همه دشمنی ها، برنامه انقلاب اسلامی که بر اساس تدبیر ولی فقیه تنظیم شده، به خوبی جلو می رود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، سردار اسماعیل قاآنی در دومین کنگره بین المللی «بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم» که با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) در قم برگزار شد، با بیان این که تمام رهبران مکتب شیعه شهید شده اند، گفت: روحانیت در همه تحولات اساسی جوامع اسلامی و شیعی جلودار است.

وی افزود: در منشور روحانیت که امام خمینی(ره) آن را در 3 اسفندماه 1367 صادر کردند، آمده است که «در هر نهضت و انقلاب مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بودند که در تارک جبینشان خون و شهادت نقش بسته است» و همچنین در فراز دیگری می فرمایند «کدام انقلاب و حرکت مردمی اسلامی را سراغ داریم که در آن حوزه و روحانیت بالای دار نرفته اند و اجسادشان بر سنگ فرش های خونین نقش نبسته است».

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این که انقلاب اسلامی یک حرکت مستمر است و هر روز در مقابل توطئه های مختلف دشمنان و استکبار جهانی ایستاده است، گفت: این میدان مردمبارزه می خواهد و نمی شود با حرف جلو دشمن را گرفت و روحانیت در طول زمان و مخصوصاً در این انقلاب پیش قراول مبارزه بوده است.

وی افزود: این حرکت مستمر در دوره امام خمینی(ره) به جلوداری و فرماندهی ایشان و امروز به جلوداری رهبر معظم انقلاب اسلامی که از بزرگان علما و عضوی از روحانیت هستند، ادامه داشته و خواهد داشت.

قاآنی با بیان این که انقلاب اسلامی هم برای داخل کشور و هم بیرون کشور حرف و برنامه دارد، تصریح کرد: به حول قوه الهی علی‌رغم همه دشمنی ها، برنامه انقلاب اسلامی که بر اساس تدبیر ولی فقیه تنظیم شده، به خوبی جلو می رود و این هنر را در وجود علما در طول زمان دیده ایم که نه تنها راه مقابله با توطئه دشمنان را می دانند، بلکه تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده اند.

وی اظهار داشت: آمریکا بعد از خودزنی در 11 سپتامبر و تحمیل دو جنگ بزرگ به مردم خود و منطقه، هیچ نتیجه ای نگرفت؛ در ادامه هم تکفیری ها را تقویت کردند و فکر علمای فاسد سعودی را گسترش دادند و اگر انقلاب اسلامی و فرهنگ این انقلاب نبود، کسی نمی توانست جلو این ها را بگیرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این که انقلاب اسلامی یک محصول نهایی را دنبال می کرده و می کند، افزود: دوره جنگ هشت ساله با همه دستاوردهای بزرگی که داشته است، گل سر سبد همه دستاوردها، انسان‌سازی بوده است و مهمترین تولید آن، تولید انسان های برجسته بوده و این کار حاصل نمی شد، مگر با جلوداری روحانیت که در این میدان پا به پای رزمندگان حرکت می کردند و دین، انسانیت و عمل به دین را به رزمندگان درس می دادند.

وی گفت: ما در پیام امام راحل، در پایان جنگ می بینیم که فرمودند راستی اگر بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده بود، آیا کسی جرأت جسارت به فرزندان معنوی رسول الله را داشت؟ که این یکی از جملات طلایی امام است که بعد از جنگ نشان می دهد وارد جنگ جدیدی شده ایم.

قاآنی گفت: بسیج جهانی سربازان اسلام را کم داشتیم و این زمینه می خواست و امروز می بینیم که دشمن تهدید را شروع کرد ولی در درون این تهدید یکی از فرصت هایی که درست شد، قدم به قدم ملت های مختلف جمع شدند و از کشورهای متعدد جوان های دلیری که بنای دفاع از اسلام و ولایت را داشتند، دور هم جمع شدند و پرچم انقلاب اسلامی این قدرت را داشت که این جوانان را جمع کند.

وی خاطرنشان کرد: این هنر انقلاب اسلام و ولایت فقیه است که می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و یکی از ارزش های این حرکت هم این بود که روحانیت جلودار این حرکت بود و امروز برای 140 شهید روحانی مدافع حرم جمع شده ایم و حتماً افرادی هم بوده اند که اسمشان در این لیست نیست.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما