نشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری

نشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری
1395/9/16 سه‌شنبه معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:  کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری در اصفهان برگزار می شود معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری کنگره نکوداشت ‌آیت الله مظاهری با سخنرانی شخصیت های حوزوی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در 25 ‌آذرماه خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری که در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر برگزار شد، گفت: این کنگره از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. 
وی افزود: در این کنگره، آیات مقتدایی، استادی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی و وزیر ارشاد سخنرانی می کنند و در ادامه از موسوعه و آثار آیت الله مظاهری و همچنین آثار مرتبط با شخصیت ایشان رونمایی می شود.  
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که تکریم و نکوداشت بزرگان عرصه فرهنگ، علم و دانش در حقیقت تکریم از مقام علمی و معنویت است، اظهار داشت: زمانی که از بزرگی در عرصه دانش و فرهنگ تجلیل می شود، در درجه نخست از مقام انسانیت و دانش و علم تجلیل می شود. 
وی ابراز داشت: تجلیل از یک شخص بزرگوار که عمر خود را در راستای ارتقای معنویت و نشر دانش، تقویت طلاب و شاگردان را مصروف داشته، اشاعه معنویت و انتشار دانش است و یکی از سیاست های اصلی دفتر تبلیغات اسلامی تکریم شخصیت های ارزشمند است.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به برگزاری کنگره های علامه بلاغی، علامه شرف الدین، شهیدین، شیخ بهایی و مرحوم آیت الله آصفی به همت دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: آیت الله مظاهری در کنار ویژگی های دیگر دو ویژگی منحصر به فرد دارند که یکی از این ویژگی ها اهتمام جدی ایشان به مسائل اخلاقی است و در این عرصه ایشان منحصر به فرد است و جلسات اخلاقی ایشان در قم و اصفهان بسیار اثرگذار بوده است.
وی در خصوص ویژگی دوم ایشان تصریح کرد: کسی که در این جایگاه و علمیت قرار داشته باشد و قبول کند به شهری دیگر هجرت کند، امری مهم است و از دیگر ویژگی های ایشان تربیت طلاب، حضور در کنار حضرت امام و آیت الله بروجردی به عنوان شاگرد و آثار متعدد فقهی، اصولی و اخلاقی ایشان است. 
وی خاطرنشان کرد: حضور آیت الله مظاهری در اصفهان تأثیر و برکات ارزشمندی در تقویت پایه های علمی، معرفتی و اخلاقی استان اصفهان داشته است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پیشنهاد برگزاری این کنگره از سوی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مطرح شد که تاکنون آیت الله مظاهری با برگزاری این کنگره مخالفت دارند، اما ان شاءالله این کنگره با حضور ایشان در 25 آذرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
جهت مشاهده گزارش تصویری نشست رسانه ای کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری، اینجا کلیک کنید.

جهت پیوستن به کانال تلگرام کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری، اینجا کلیک کنید.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما