بسیج زنان
1397/12/7 سه‌شنبه در اختتامیه دوره «تربیت مشاور، مربی و معین جامعه بسیج خواهران» مطرح شد: آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی مقابله با آسیب های اجتماعی در اختتامیه دوره «تربیت مشاور، مربی و معین جامعه بسیج خواهران» بر آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره های آموزش مربی تخصصی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» در مراسم اختتامیه دوره «تربیت مشاور، مربی و معین جامعه بسیج خواهران» که در سازمان بسیج زنان تهران برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه به انسان‌هایی که در معرض آسیب هستند، ابراز داشت: موضوع خانواده های آسیب دیده و مددکاری اجتماعی، یکی از محورهای فعالیت افراد فعال اجتماعی در کل دنیا است و رشته های متعددی در دانشگاه های مختلف در این خصوص طراحی کرده اند.

وی رویکرد قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) نسبت به این مسأله را غیر قابل مقایسه با رویکردهای فعلی دانست و گفت: خداوند در آیه 23 سوره مائده بعد از ذکر داستان هابیل و قابیل می فرماید کسی که بدون دلیل انسانی را به قتل برساند، گویا تمام بشریت را از بین برده است و هر کس یک انسان را احیا کند، انگار تمام بشریت را احیا کرده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که این رویکرد نسبت به انسان ها در هیچ مکتب و دین دیگری دیده نمی شود، گفت: خداوند نفرموده است که مسلمانان و یا افراد مؤمن را احیاء کنید، بلکه خطاب قرآن نسبت به تمام بشریت و انسان ها است و این نگاه به انسان بمثابه کل بشریت، مختص قرآن و اسلام است.

وی افزود: یکی از تحلیل های علامه طباطبایی از آیه مذکور آن است که اگر انسان کسی را به قتل برساند، انگار این مسیر را باز کرده و اگر فردی از کسی دستگیری کرد و او را احیا کرد و از زندگی رقت‌بار نجات داد، انگار که این راه را به همه نشان داده و به تمام بشریت گذشته و اکنون و آینده خدمت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: در کتاب «تحف العقول» آمده است که به امیر المؤمنین(ع) می فرمایند وقتی من از طرف پیامبر(ص) برای تبلیغ به یمن اعزام می شدم، پیامبر(ص) دست من را گرفتند و تا خروجی مدینه من را بدرقه کردند و فرمودند که ای علی اگر در این مأموریت خداوند یک نفر را به دست تو هدایت کند، برای تو از هر آنچه خورشید بر آن می تابد و غروب می کند، بهتر است.

وی گفت: این زحمتی که شما می کشید و دغدغه دستگیری از محرومان و آسیب دیدگان را که دارید، باید تلقی ما این باشد که خودمان گرفتار هستیم و اگر جامعه را از گرفتاری ها نجات دهیم، در حقیقت خودمان را نجات داده و به خودمان خدمت کرده ایم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به این که تنها سرمایه ای که در مسیر دستگیری از دیگران مفید و راهگشا است، احساس همنوایی و همدلی با آنان است، تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع)می‌فرمایند که پیامبر(ص) «طبیب دوار بطبه» بود و به دنبال بیمار می گشت تا او را درمان کند و خداوند هم در قرآن می فرماید من رسولی از خودتان بر شما فرستادم و برایش سخت است که شما در سختی و زحمت باشید.

وی با بیان این که شرط اول و آخر به نتیجه رسیدن در کمک به نیازمندان و توفیق در این راه همدردی با آنان است، افزود: هر کسی که می خواهد در عرصه دستگیری از آسیب دیدگان حرکت کند، باید دلسوز آنان باشد و درد آنان را درد خود بداند، همانطور که پیامبر(ص) نسبت به مردم دلسوز و مهربان بود.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد گفت: ما به عنوان یک مجموعه آموزشی و تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی نیازهای آموزشی شما در این زمینه را بر طرف خواهیم کرد تا بتوانیم بخشی از دِینی که نسبت به انقلاب و شهدا داریم را ادا کنیم.

در این مراسم، سلیمانی «رییس مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی» با اشاره به فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی مقابله با آسیب های اجتماعی در سراسر کشور، اظهار داشت: در هر موضوعی از موضوعات آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، فضای مجازی و... که ارگان های مختلف تقاضا داشته باشند، حاضر به تأمین و اعزام استاد متخصص هستیم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم رسیدگی دفتر تبلیغات اسلامی بر پاسخ به شبهات دینی ابراز داشت: مرکز آموزش های کاربردی با تمام ظرفیتی که در کشور دارد، تهران را در اولویت قرار داده است و دوره های تکمیلی لازم را در تهران برگزار می کند.

رییس مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: جهت دهی و خط دهی به مبلغان تخصصی را انجام می دهیم تا در موضوعات کاربردی فعالیت داشته باشند که تا حدودی توانسته ایم مبلغان تخصصی را ساماندهی کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما