امضای تفاهم نامه
1397/12/7 سه‌شنبه امضای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد عالی کانون های مساجد سراسر کشور در دیدار معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد کشور با امضای تفاهم نامه‌ای بر لزوم همکاری و ایجاد وحدت رویه دستگاه های فرهنگی کشور تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» با حضور در ستاد عالی کانون های مساجد کشور، با حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی «رییس این ستاد» دیدار و گفت و گو کرد و تفاهم نامه همکاری میان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ستاد عالی کانون های مساجد سراسر کشور به امضای طرفین رسید.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به همکاری دو مجموعه در گذشته تصریح کرد: ساختار دستگاه های فرهنگی کشور باید به گونه ای باشد که وحدت رویه و همفکری های لازم را در زمینه فرهنگی شاهد باشیم.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه های فرهنگی در کشور اظهار داشت: متأسفانه در کشورمان در کارهای جمعی ضعیف هستیم که این موضوع ریشه در تاریخ و فرهنگمان دارد و یکی از نمونه های بارز آن، این است که در ورزش همواره در رشته های انفرادی مانند کشتی موفق بوده ایم و در رشته های تیمی همچون فوتبال ضعیف عمل کرده ایم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت تقویت روحیه همکاری و کار گروهی در کشور، گفت: کانون های مساجد با توجه به پراکندگی در سراسر کشور و حضور در مناطق حتی محروم و ظرفیت هایی که دارند، می توانند در تحقق اهداف دفتر تبلیغات اسلامی کمک کنند و به اهداف خودشان هم تحقق ببخشند.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی دارد در راستای محورهای مذکور در تفاهم نامه میان دو مجموعه همکاری های لازم را داشته باشد و در جهت غنی سازی فعالیت های کانون های مساجد در سراسر کشور اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با بیان این که باید از ایده های ناب فعالان کانون های مساجد استفاده شود، گفت: برای اعزام اساتید به کانون‌های مساجد سراسر کشور مشکلی نداریم و با توجه به هزینه های بالای ایاب و ذهاب اساتید پیشنهاد می کنیم که از دوره های آنلاین استفاده شود و دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی لازم برای برگزاری چنین دوره هایی را دارد.

وی با اشاره به دیدار اخیر مدیران و مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید ایشان بر پشتیبانی فکری دفتر تبلیغات اسلامی از دیگر مجموعه ها تأکید کرد: این دفتر آمادگی دارد که در زمینه‌های آموزشی و فکری پشتیبان مجموعه های مختلف باشد.

* فضای اندیشه ای بالا در دفتر تبلیغات اسلامی

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ارزانی «دبیر ستاد عالی کانون های مساجد سراسر کشور» با اشاره به ظرفیت های موجود در دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی از فضای اندیشه ای بالایی برخوردار است که در کمتر مجموعه ای قابل مشاهده است.

وی افزود: زمانی که بنده در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مسؤولیت داشتم، حقیقتاً این ظرفیت علمی را در تمام شعب، نمایندگی ها و بخش‌های دفتر تبلیغات اسلامی مشاهده کردم و امیدواریم بتوانیم در ستاد عالی کانون‌های مساجد از همکاری با شما نهایت استفاده را برای تأثیرگذاری بیشتر کانون‌های مساجد در سراسر کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی خاطرنشان کرد: باید ائمه جماعات مساجد تقویت شوند و دفتر تبلیغات اسلامی می تواند در این زمینه به کانون های مساجد کمک کند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما