1395/10/20 دوشنبه دبیر میز تحکیم نظام خانواده خبر داد برگزاری دوره های پودمانی تربیت مربی خانواده برخی از مراکز صفی، دوره های پودمانی تربیت مربی خانواده را به موقع اجرا گذاشتند. به گزارش حجت الاسلام و المسلمین شهبازی دبیر میز تحکیم نظام خانواده،‌ دوره تربیت مربی خانواده در برخی مراکز صفی دفتر شروع به کار کرد. این دوره که هدف از آن تربیت روحانیون مبلغ مربی خانواده است در شعبه خراسان، مرکز فرهنگی تبلیغی قم و نمایندگی تهران شروع به کار کرده است. هدف بلند مدت از این دوره، برگزرای دوره های سطح سه  و کارشناسی ارشد مشاوره و همچنین برگزاری دوره های سطح چهار و دکترای مطالعات خانواده می باشد که شرکت کنندگان در این دوره در اولویت های اول هستند.
حجت الاسلام شهبازی در ادامه بیان داشت دروس دوره تربیت مربی خانواده را 8 ماده درسی تشکیل می دهد که عبارتند از:
1. مفاهیم روان شناسی 2. خانواده در اسلام؛ 3.  فقه  وحقوق خانواده در ایران؛ 4. اصول، روش ها و فنون مشاوره خانواده؛‌ 5. مهارت های زندگی؛ 6. جامعه شناسی خانواده با تاکید بر آسیب های خانواده؛‌ 7. مهارت های زناشویی؛ 8. تربیت فرزند از دیدگاه اسلام
ایشان در ادامه گفت:‌ تلاش بر این بوده است تا از اساتید مجرب و متخصص در زمینه های مرتبط استفاده شود و در پایان دوره از دانش آموختگان برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.
طراحی و پیاده سازی : مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما