قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان ها و فرق انحرافی

آموزش روحانیون مستقر سیستان و بلوچستان

آموزش روحانیون مستقر سیستان و بلوچستان
1395/1/25 چهارشنبه استقرار روحانیون در مناطق فاقد روحانی مهم‌ترین فعالیت قطب تعمیق باورهای دینی است هدف این استقرار، صرفاً اعزام روحانی برای اقامه نماز جماعت و کارهای معمول نیست بلکه برای آن­ها وظایفی تعیین شده است
   در جهت تبیین و توضیح وظایف، آیین­نامه شرح وظایف روحانیون مستقردرسال1394 تصویب و ابلاغ شده است و دوره‌های آموزشی لازم برای روحانیون گزینش شده طی دوهفته در قم برگزار گردید و سیر مطالعاتی یک سال نیز برای آن­ها طراحی و تدوین شده است که در فواصل ماه‌های مختلف امتحاناتی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و تمام منابع آموزشی و فرهنگی مورد نیاز سیر مطالعاتی منظم و پیشرفته در اختیارشان قرار گرفته است.
   یکی از مهم­ترین مصوبات ابلاغی قطب به مراکز صفی دفتر، استقرار روحانیون در مناطق فاقد روحانی بود که بر این اساس و طی فرایندی 2ماهه با هماهنگی شعبه جنوب شرق کشور و ائمه جمعه شهرهای مختلف در ابتدا روحانیون واجد شرایط با اولویت بومی شناسایی شدند و با اعزام تیم گزینش و مصاحبه 52نفر در نهایت انتخاب و در مکان­های مشخص شده مستقر شدند.
  در زمینه نظارت بر فعالیت‌های 52 مبلّغ گزینش شده، هیات­های نظارت سه نوبت به منظور ارزیابی دقیق و هدایت و رشد فعالیت­ها به صورت منظم و یا سرزده به این مناطق اعزام شده­اند.
   در سال 1395 نیاز به استقرار روحانی بیش‌تری بویژه با اولویت روحانیون بومی در مناطق آسیب­پذیر وجود دارد، که باید با توجه به وضعیت بودجه برنامه­ریزی گردد.
   یکی از برنامه‌های حوزه تبلیغی قطب تعمیق ایمان دینی حمایت هدفمند از روحانیون  و طلاب بومی در مناطق است. برای مثال در سیستان حدود هشتصد نفر روحانی بومی در مناطق هستند که به عنوان بازوان روحانیون مستقر ما در مراکز هدف فعالیت می‌کنند.
   در طول سال در چند مناسبت مثل دهه فجر و شهادت حضرت زهرا (س) حمایت‌های مالی و فرهنگی معنوی برای این روحانیون در حد توان صورت گرفته است.
 
نسخه قابل چاپ
طراحی و پیاده سازی : مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما