قطبهای فکری فرهنگی

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار و اطلاعیه اسلایدر

اینفوگرافی مسئله میز سبک زندگی اسلامی
ضعف در سواد مصرف کالاهای فرهنگی و مصرف نامتعادل در سطح جامعه، مسئله میز سبک زندگی اسلامی در قطب های فکری و فرهنگی است، چرا که این کالا از مهمترین زمینه های فعالیت در حوزه سبک زندگی بشمار می روند و ابعاد آن تمامی شئون فردی و اجتماعی را در بر گرفته است.

تعطیلی اعزام مبلغان دینی ماه رمضان و اجرای طرح های جایگزین/ گسترش تبلیغ دین در فضای مجازی و حضور نخبگان تبلیغ در رسانه ملی
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تعطیلی اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان ۹۹ به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و اجرای طرح های جایگزین این دفتر در ماه میهمانی خدا خبر داد.

جهش تولید باید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد کند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، با اشاره به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السلام) به پیشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و با تبریک عید سعید مبعث و عید پر طراوت نوروز به همه ملت بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، جهادگران عرصه سلامت و همه خدمتگزاران سختکوش، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

تبلیغ بالینی از بهترین راه های تعمیق باورهای دینی
مسئول گروه تبلیغی سلامت معنوی گفت: ناراحتی و دلشکستگی بیمار، به ایجاد ارتباط بین فرد با خداوند کمک زیادی می کند. دغدغه ی ما در این ارتباطات، ایجاد تعمیق و تثبیت باورهای دینی است.

منابع صوتی و تصویری دفتر تبلیغات اسلامی می تواند مبدأ الهام و منبع تغذیه مهمی برای نخبگان باشد
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در نشست شورای راهبری گفت: دفتر تبلیغات اسلامی یک بانک وسیعی از همایش ها، نشست ها و کرسی های علمی و آموزشی در اختیار دارد که گسترش و انتشار آنها در قالب پادکست و کلیپ های کوتاه می تواند مبدا الهام و منبع تغذیه ای شود برای نخبگان و افرادی که در زمینه های مرتبط کار می کنند.

پادکست ها یکی از راهبرد ها در اشاعه محتواهای علمی و آموزشی است
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن جاویدی در نشست شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی از پرطرفدارترین بسترها برای انتشار صوت، پادکست است و یک موجی در استفاده از آن در ایران به راه افتاده و یک سیر پر شتابی را گرفته است.

ریشه آسیب های اجتماعی و سبک زندگی در باورها و اعتقادات مردم است/ لزوم تجربه خوانی کار میدانی تبلیغی برای رسیدن به تئوری
رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی ریشه آسیبهای اجتماعی را در باورهای مردم دانست و با اشاره به غفلت از هدف گیری بینش و باورهای مخاطب در برنامه های تبلیغی کشور و غلبه شعائر و عواطف بر تعمیق باورها، گفت: امروز نیازمند تجربه خوانی کار میدانی برای رسیدن به تئوری ها هستیم.

طرح ها و ایده های فقه هنر صفوف در کارگروه فقه هنر میز سبک زندگی بررسی می شوند
دبیر قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی با اعلام اینکه از این پس تمامی فعالیت های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی که در حوزه فقه هنر قرار است در دفتر تبلیغات اسلامی صورت گیرد، ذیل این کارگروه انجام می شود، گفت: طرح ها و ایده های فقه هنر پس از بررسی در کارگروه فقه هنر ذیل میز سبک زندگی به تصویب خواهد رسید.

گزارش تصویری افتتاحیه همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی
همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی با ابلاغ قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیش از سه هزار و پانصد صفحه کار علمی در 6 جلد کتاب و با ارائه پنل های تخصصی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

انتشار ویژه نامه الکترونیکی همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی+ دانلود
ویژه نامه الکترونیکی همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی به همت قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

از مجموعه ۶ جلدی «آثار علمی همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» رونمایی شد
در همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» از مجموعه ۶ جلدی آثار علمی این همایش در قم رونمایی شد.

در مدیریت رسانه ای و فضای مجازی با ضعف های جدی رو به رو هستیم
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم» گفت: ما در مدیریت رسانه ای و فضای مجازی با ضعف های جدی رو به رو هستیم.

از الزامات سیاست خارجه ایران تا وظایف آموزش پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب
در کمیسیون تخصصی «نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تأکید بر نقش جوانان»، وظایف نهادها بر اساس گام دوم مورد بررسی قرار گرفت.

راهبردهای عام و خاص برای تحقق توصیه های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب
رئیس میز نظام سیاسی جمهوری اسلامی قطب های فکری و فرهنگی از بررسی راهبرهای تحقق توصیه های هفت گانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در کمیسونی تخصصی خبر داد.

گزارشی از کمیسیون «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی»
رئیس میز تمدن اسلامی قطب های فکری و فرهنگی در بیان گزارشی از کمیسیون «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی» گفت: در این کمیسیون ۳۵ مقاله دریافت کردیم که از این میان ۲۰ مقاله برای چاپ معرفی شد و جمعاً از صاحب ۹ مقاله دعوت شده و ۷ مقاله در نشست ارائه شد.

بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌های راهبردی در جهت بالندگی و پیشرفت نظام و جامعهٔ اسلامی
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب فرصت‌ مناسبی پیش‌روی ارباب اندیشه و فکر جهت بازاندیشی و تأمل در تجارب و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌گشاید و دربردارندهٔ توصیه‌های راهبردی در جهت بالندگی و پیشرفت نظام و جامعهٔ اسلامی است.

همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» برگزار می شود/ سخنرانی وزیر ارشاد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ ۳ هزار و پانصد صفحه کار علمی پیرامون بیانیه
مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در ۲۴ بهمن ماه ۹۸ در مرکز همایش های غدیر قم خبر داد.

بیش از 80 درصد پروژه‌ها در چهارچوب مسأله محوری است
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مقرر شده تا پژوهشکده‌ها تنوع و توازنی در خروجی‌های خود داشته باشند و در حال حاضر بیش از 80 درصد پروژه‌ها در چهارچوب مسئله محوری است.

مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می شود
به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در آستانه برگزاری همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی، مسابقه سراسری بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می شود.

12345678910...>>>
نسخه قابل چاپ
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما