منو
تبليغات

اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده

نشست سلوک اخلاقی مرد در ارتباط با همسر و نقش آن در پایداری خانواده
1399/7/22 سه‌شنبه به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شود؛ نشست سلوک اخلاقی مرد در ارتباط با همسر و نقش آن در پایداری خانواده حجت الاسلام شفیعیان گفت: نشست علمی سلوک اخلاقی مرد در ارتباط با همسر و نقش آن در پایداری خانواده به صورت مجازی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام محمدجواد شفیعیان رییس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گویی با بیان اینکه انسان‌ها، به دوستي و محبت نيازمند هستند، گفت: انسان‌ها تمايل به اين دارند كه در چشم ديگران، محبوب باشند. اين احساس غريزي در زن و مردي كه با هم تشكيل خانواده داده اند و از «من» بيرون آمده، به «ما» رسيده اند، بيشتر احساس می‌شود.

وی در ادامه افزود: قبل از ازدواج، هر يك از زن و مرد، از سوی پدر و مادر خود طعم محبت را چشيده اند و زماني كه پيمان ازدواج مي بندند، توقع ايشان نسبت به دريافت محبت تغيير كرده است و منتظر هستند كه از رشته دوستی جديد نيز محبت ببينند.

حجت الاسلام شفیعیان با اشاره به اهمیت دوطرفه بودن رابطه عاطفی در میان زوجین، تصریح کرد: زن و شوهر انتظار دارند كه طرف مقابل او را از صميم قلب دوست داشته باشد و علاقمندی و محبتی دوسويه برقرار شود، محبت دوسويه، همسران را به زندگي دلگرم و كانون خاناده را استوار، مستحكم و كارآمد می سازد.

رییس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اظهار کرد: پيامبر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) مي فرمايد بهترين زنان شما، زن هايی هستند كه دارای عشق و محبت باشند» و در مورد مردها می‌فرمايد هر كس ازدوستان ما باشد، به همسرش بيشتر اظهار محبت می كند و نيز هرچه ايمان انسان كامل تر باشد، محبت به همسرش را بيشتر مي كند.

وی ادامه داد: با نگاه به تحولات فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، علمی و ارزشی و تزلزل بسياري از سنت ها، اخلاقيات، آداب، رسوم و اعتقاداتی كه عامل تقويت، استحكام و تعادل خانواده بوده است، ضرورت باز تعريف روش و منش اخلاقی افراد خانواده با يكديگر احساس مي شود.

حجت الاسلام شفیعیان از برگزاری ادامه سلسله نشست های علمی كه به همت پژوهشكده الهيات و خانواده و با حضور محققين مختلف برگزار مي شد خبرداد و گفت: اين هفته نشست علمی با عنوان« سلوک اخلاقی مرد(فضايل اخلاقی) در ارتباط با همسر و نقش آن در پایداری خانواده» توسط حجت الاسلام حسن سراج زاده عضو هيأت علمی پژوهشكده الهیات و خانواده برگزار می شود.

رییس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: اين نشست چهارشنبه 23 مهر ساعت 10 صبح با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، به صورت غير حضوری برگزار می شود و از طريق فضای مجازی و با مراجعه به آدرس dte.bz/1001 قابل مشاهده خواهد بود.


مشاهده در خبرگزاری رسا



 

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 1112
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما