پنجشنبه 9 فروردين 1403   11:59:51

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خبر داد:

برگزاری 60 جلسه کارگروه تخصصی جهت بررسی پایان نامه های سطح 3 و 4 در یکسال اخیر

  • خلاصه :معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با بیان اینکه تا کنون بیش از هزار پژوهش پایانی در مقاطع دو و سه توسط طلاب مؤسسه تدوین شده است، گفت: آماده سازی 50 تا صد درصدی شش کتاب از بین پایان نامه‌های فاخر طلاب مؤسسه معصومیه در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، خانم خاضعی نیا در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با بیان اینکه همواره مراکز پژوهشی و فناوری، عامل تعیین کننده در پیشرفت کشورها بوده و هستند، اظهار داشت: دستاوردهای پژوهشی نتیجه زحمات همه همکاران مؤسسه است که تبلور آن عمدتاً در بخش پژوهش نمایان می شود.

وی گفت: کتابخانه مؤسسه با بیش از 42500 نسخه کتاب و 1200 عضو درون سازمانی و برون سازمانی درحال فعالیت است. از جمله فعالیت‌های پویا و منحصر به فرد این کتابخانه، وجود اتاق مشاوره و ارائه مشاوره‌های پژوهشی به طلاب است؛ تا قبل از شیوع بیماری کرونا 12 استاد به صورت حضوری به ارائه مشاوره به پژوهشگران سطح دو، سه و چهار می پرداختند ولی در حال حاضر مشاوره‌ها به صورت تلفنی و همچنین در فضای مجازی انجام می‌شود.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) تصریح کرد: ارائه مشاوره اطلاعاتی، پیشینه یابی و استناددهی، از دیگر کارهایی است که در این مشاوره ها صورت می گیرد؛ طلاب در هر جای کشور که باشند، اطلاعات برای آنها ارسال می شود و کتابخانه در این موقعیت خاص به صورت تمام وقت به ارائه خدمات پرداخته است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های مختلف مهارت‌های پژوهشی مانند مقاله نویسی، آموزش WORD، استفاده از نرم افزارهای علوم اسلامی و منبع یابی، برگزاری دوره روش تحقیق برای اساتید راهنما و مشاور، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری کارگروه‌های تخصصی پایان‌نامه‌های سطح‌ سه و چهار، همچنین شوراهای پژوهش برای مقطع سطح دو و سیاست‌های کلان و شرکت دادن طلاب در جشنواره‌های پژوهشی مانند علامه حلی، جشنواره بانو کرامت و کتاب سال بانوان، مسابقه رشد و نخبگان حوزه های علمیه و... از جمله فعالیت‌های انجام شده پژوهشی به شمار می روند.

خاضعی نیا با بیان اینکه بیش از هزار پژوهش پایانی در مقاطع دو و سه داریم، اظهار داشت: تاکنون بیش از 50 نفر از طلاب این مؤسسه در جشنواره های کشوری برگزیده شده اند؛ همچنین در یکسال اخیر رتبه برتر در پنجمین نمایشگاه پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی هم به مؤسسه اختصاص یافته است.

وی افزود: رتبه مقاله برتر در همایش ملی «قرآن و مرجعیت»، آماده سازی 50 تا صد درصدی شش کتاب از بین پایان نامه‌های فاخر و کسب شش رتبه برتر در جشنواره «بانوی کرامت» هم از دیگر دستاوردهای پژوهشی در یک سال اخیر است؛ در سطح چهار هم تعداد زیادی از طلاب در آستانه تدوین رساله هستند و می توانیم از این رساله ها استفاده کنیم.

خانم خاضعی نیا اظهار داشت: در این یک سال، حدود 60 جلسه کارگروه تخصصی جهت بررسی پایان نامه های سطح سه و چهار برگزار شده و تعداد 70 نفر از طلاب در حال تدوین پایان نامه خود هستند.  

وی گفت: فعالیت های مرکز پژوهش های اسلامی هم شامل دوره‌های تربیت پژوهشگر در شش عنوان، برگزاری کارگاه های مهارت افزایی، برگزاری کرسی‌های ترویجی و سمینارهای علمی و... است؛ همچنین دو پیش شماره مجله تخصصی پژوهش‌های اسلامی و مجموعه مقالات همایش ملی «دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی» تدوین شده است.

سرپرست مرکز پژوهش های اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) تصریح کرد: همکاری در برپایی همایش های ملی از جمله همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی «آیت الله فاضل لنکرانی» و همایش «الگوی مفهومی سبک زندگی عفیفانه»، از دیگر فعالیت های مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه بوده است؛ همچنین کتاب دستاوردهای پژوهشی مؤسسه و سه کتاب پژوهه که شامل مقالات پژوهشگران هسته های مطالعاتی می باشد، در سال 99 تدوین شده است. چاپ کتاب «خاتمیت» نوشته خانم ابوالحسنی هم از دیگر دستاوردهای پژوهشی این مؤسسه است.

وی تاکید کرد: این میزان فعالیت‌ها قطعا ما را راضی نکرده، سعی ما این است که با توکل به خدا، قدم های بعدی را بلندتر و استوارتر برداریم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما