جمعه 10 فروردين 1403   05:58:03

(مهار تورم، رشد تولید)

print

سردار الماسی:

آثار خون شهدای مقاومت گریبان آمریکا را می گیرد/ امام عصر(عج) از شهادت حاج قاسم متأثر و متألم شد

  • خلاصه :این رزمنده دفاع مقدس گفت: علت این که گفته می شود دشمن در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی حماقت کرد، این است که آثار این خون ها و این تشییع ها گریبان آمریکا را می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سردار الماسی در آیین شب شعر «قسم به قاصم» در راستای پاسداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و با عنایت به برگزاری برنامه های هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر که با شعر خوانی اساتید و شعرای طراز اول حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان از سال 2001 وقتی که پرونده خاورمیانه بزرگ را برای تخریب جغرفیای سیاسی منطقه باز کردند و سپس به دنبال تغییر نظام های سیاسی و حاکمیت نظام لیبرال دموکراسی و امنیت اسرائیل بودند، تا امروز هر نقشه ای را طراحی و اقدام کردند، دیدند که اقداماتشان ناکام ماند.

وی با بیان این که دشمنان گمان می کردند با حذف حاج قاسم جبهه مقاومت فرو خواهد ریخت، گفت: بالعکس جبهه ای متشکل از ملیت های مختلف و مجاهدین مخلص از لشکر فاطمیون، زیبیون، حیدریون، حزب الله و انصارالله تشکیل شد و پس از بررسی، مشخص شد که محور کلیدی که این جبهه را تشکیل داد و جغرافیا و ملیت ها را کنار گذاشت و توانست با جاذبه و نگاه راهبردی خود مجموعه ها را به هم متصل کند، حاج قاسم سلیمانی است؛ لذا فکر کردند که با حذف او این جبهه فرو خواهد ریخت.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به شأن و مقام سپهبد سلیمانی تصریح کرد: خدا اینقدر شأن برای حاج قاسم قرار داد که نخواست در چهل سال جهاد او در مقابله با بعثی ها، صهیونیست ها، داعشی ها و به دست این نوچه ها به شهادت برسد، بلکه شأن ایشان بیش از این بود و آن شیطان بزرگ دست به کار شد، اما کور خواندند.

وی با اشاره به ثمرات شهادت حاج قاسم سلیمانی تا به امروز، افزود: در این چند ماه اخیر در عراق و لبنان و کشورمان با جنگ نرم شدیدی از جمله حوادث آبان ماه در ایران، عراق و لبنان مواجه بودیم و آثارش نمایان بود و آمریکایی ها به شدت هزینه کرده بودند و این فضای جامعه عراق که بعد از داعش واقعاً بسیار به نفع جبهه مقاومت بود و مردم عراق در سطح بسیار بالایی از نظام جمهوری اسلامی و شخص حاج قاسم متشکر بودند.

* حضور میدانی سپهبد سلیمانی در مناطق عملیاتی/ پشتیبانی همه جانبه حاج قاسم از جبهه مقاومت

سردار الماسی با بیان این که این شهید بزرگوار در مناطق مذکور حضور میدانی داشت، اظهار داشت: یکی از فرماندهان عراقی تعریف می کرد که روزهای ابتدایی که داعش ظهور پیدا کرد و استان نینوا و برخی از شهرها را گرفت، درخواستی مبنی بر دریافت تسلیحات و... به آمریکایی ها دادیم و گفتند بررسی می کنیم و اطلاع داده می شود؛ در سال 2014 بود که داعش در عراق حضور یافت و آمریکایی ها پاسخ دادند که تسلیحات را تا سال 2020 به شما می دهیم؛ این فرمانده عراقی می گوید که وقتی از همه جا ناامید شدیم، با حاج قاسم سلیمانی تماس گرفتیم و وضعیت خالی بودن انبارها را اعلام کردیم و گفتیم که سلاحی برای جنگیدن در اختیار نداریم، حاج قاسم گفت که لیست درخواستی تان را برای ما بفرستید؛ این فرمانده می گوید که لیست درخواست را ساعت 8 صبح دادیم، و ساعت 9 شب هواپیماها تسلیحاتی را وارد فرودگاه بغداد کردند؛ ایشان مرد عملیاتی بود.

* حاج قاسم با حضور در نزدیک ترین سنگرهای داعش آنها را تحقیر می کرد

وی گفت: وقتی که داعش حمله کرد، در جنگ نرم و عملیات روانی هم قوی بود؛ یک کار عجیبی که می کرد، این بود که از جنایات خود با هدف خدشه دار کردن چهره اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم، فیلم تهیه می کرد اما حاج قاسم بدون سلاح در نزدیک ترین سنگرها و خاکریزهای داعش قدم می زد و واقعاً آنها را تحقیر می کرد و به رزمندگان و مجاهدین روحیه می داد لذا آمریکایی ها دیدند که بعد از شکست داعش، اکثریت مردم عراق حتی کُرد و سُنی عراقی متمایل به جمهوری اسلامی شدند و دست به اقدام با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم زدند.

* با تشییع باشکوه حاج قاسم در عراق احساس پیروزی و افتخار و لذت معنوی کردیم

این رزمنده دفاع مقدس به سردادن شعار مرگ بر آمریکا در تشییع پیکرهای شهدای مقاومت اشاره و تصریح کرد: شنبه صبح سیل جمعیت مردم عراق که برای تشییع حاج قاسم حضور پیدا کردند، چنان احساس پیروزی، افتخار و لذت معنوی کردیم که چطور این خون های پاک به سرعت اثرگذار شد و این فضا را فضای کاملاً ضد آمریکایی کرد، یعنی مردم حاضر در تشییع اعم از پیر و جوان و کودک و زن و مرد در خیابان های بغداد، نجف و کربلا شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند.

* آثار خون شهدای مقاومت گریبان آمریکا را می گیرد

وی افزود: در ایران نیز قیامتی در مراسم تشییع حاج قاسم بر پا گردید و قلب مردم مملو از خشم نسبت به آمریکا شد و علت این که گفته می شود دشمن در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی حماقت کرد، این است که آثار این خون ها و این تشییع ها گریبان آمریکا را می گیرد و آن پیش بینی که حضرت آقا دو سه سال پیش از این کردند که آمریکایی ها از این منطقه قلب آسیا خارج خواهند شد، اتفاق خواهد افتاد و این مسأله با شهادت سپهبد سلیمانی عملاً شروع شد.

سردار الماسی با اشاره به یکی از دستاوردهای شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این که مجلس عراق با رأی حداکثری به خروج آمریکا از عراق رأی می دهد، از دستاوردهای این شهادت بوده که شروع شده است.

* حمله به مواضع آمریکا حماسه ای بزرگ بود که به نام ملت ایران ثبت شد

وی گفت: برای اولین بار ملت ایران و نیروهای مسلح شما تصمیم گرفتند که ضربه ای به هیبت آمریکا و نیروهای مسلح او بزنند و لذا مرکز عین الاسد را که در بغداد و 100 کیلومتری مرکز سوریه قرار دارد، مورد هدف قرار دادند؛ اولاً این که آمریکایی ها گفته بودند ایران جرأت حمله ندارد و سپس نسبت به تلفات این حمله منکر شدند و به تدریج خبرهای شلیک های ایران به پایگاه آمریکا در عراق بروز می کند و این حماسه بزرگ به نام ملت ایران ثبت شد.

* شجاعت ایران در تقابل با دشمنان به برکت فرماندهی کل قوا در ایران است

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: شاید خیلی از کشورهای بزرگ تجهیزات، تکنولوژی، نیروهای مسلح داشته باشند، اما آنچه که ندارند، جرأت، اراده و شجاعت اقدام است که به برکت فرماندهی کل قوایی - که به دست یک مرجع تقلید و نائب امام زمان(عج) حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است - در ایران وجود دارد.

وی با بیان این که تحولات منطقه نشان دهنده پاک شدن خاورمیانه از وجود آمریکا در آینده است، افزود: به فضل خدا این اولین سیلی بود و آمریکایی های جنایتکار باید بدانند که کل منطقه خاورمیانه از لوس وجود کثیفشان در سال های آینده پاک خواهد شد و ملت های مستضعف و مظلوم منطقه روزی را خواهند دید که این منطقه بدون حضور آمریکایی ها به بهترین وجه توسط مردم و دولت های منطقه اداره خواهد شد و تحولات و روند حوادث این را به ما نشان می دهد.

سردار الماسی اظهار داشت: خون حاج قاسم و روح بزرگ او اکنون در عالم ملکوت نظاره گر است و یقینا دست او بازتر است. امروز کلیت جبهه مقاومت در اقصی نقاط عالم، انسجام و عزم و برنامه ریزی شان برای مقابله با جبهه استکبار بیش از گذشته شده است و آمریکایی ها با با این اقدام احمقانه شان تمام منطقه را برای سربازان و نیروهای مسلح خود نا امن کردند.

* شهدا آرزو دارند که به دنیا برگردند و به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند/ اکسیر ولایت بود که حاج قاسم را حاج قاسم کرد

وی به بیان خاطراتی از حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار از روی اعتقادی که داشت و بارها می گفت "اعتقاد دارم شهدا در عالم برزخ آرزو می کنند به این دنیا برگردند و به این نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنند"، و تمام تلاشی که این شهید بزرگوار انجام می داد، بر اساس این عقیده بود و واقعاً ایشان عاشق ولایت بود و اکسیر ولایت بود که حاج قاسم را حاج قاسم کرد.

* تمام آرزوی حاج قاسم سلیمانی

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: شهید سلیمانی می گفت که تمام آرزوی من این است که خنده ای را بر لب آقا ببینم و در این راه، شب و روز نمی شناخت و خورد و خوراک نداشت.

وی به بیان خاطره ای از تلاش و مجاهدت شهید سلیمانی پرداخت و افزود: یکی از فرماندهان بزرگ می گفت که در جلسه ای احساس کردیم که حاج قاسم خسته است و این خستگی برای من عجیب بود؛ از شهید پورجعفری که حدود 30 سال همراه و وفادار نسبت به حاج قاسم بود، سؤال شد که جریان چیست، می گفت که هفت شبانه روز هست که حاج قاسم درست نخوابیده است. کدام مسؤولی در کشور اینطور کار می کند و چه کسی این چنین عمل می کند و این معنای مدیریت جهادی و فرمانده مجاهد است و شب و روز نشناسد و خورد و خوراک را کنار بگذارد و واقعاً اخلاص حاج قاسم در عیار بسیار ناب و بالایی بود.

سردار الماسی اظهار داشت: روزی با حاج قاسم جلسه ای داشتم، پس از پایان جلسه موقع خروج، یکی از آقایانی که حاج قاسم برای او احترام خاصی قائل بود، وارد شد و نشریه ای در دست داشت که صفحه اول آن، عکس شهید سلیمانی بر روی آن درج شده بود و خواست این نشریه را به ایشان بدهد و نظر ایشان را جویا شود، حاج قاسم به محض این که نگاهش به این عکس افتاد، رنگش عوض شد و واقعاً ناراحتی را در چهره اش دیدم و به این بزرگوار که حاجی برایش احترام قائل شد، با توبیخ گفت چرا این کار را کردی؟ مگه من کی هستم؟

* فرار حاج قاسم از شهرت و مطرح شدن /امام عصر(عج) از شهادت حاج قاسم متأثر و متألم شد

وی با اشاره به اخلاص شهید سلیمانی گفت: آنقدر از شهرت و مطرح شدن فراری بود و این اخلاص و عملکرد باعث شد که نه یک ملت، بلکه ملت ها و امت ها برای او گریبان و عزادار شوند و حتی از برخی از بزرگان شنیدم این که همه به این نحو متأثر شدند و اشک ها جاری شده و بی اختیار می گریند، نشان می دهد که قلب وجود مقدس امام عصر(عج) از این حادثه متأثر و متألم شده است.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: خوشا به حال حاجی که چنان عظمت روح پیدا کرد و قلب او ظرفیت یافت و عمل او، او را بالا برد که به جایی برسد که قلب وجود مقدس امام عصر(عج) برای او متأثر شود و حاجی نشان داد که این شدنی است.

* متن آخرین دست نوشته حاج قاسم

وی افزود: آخرین دست نوشته حاج قاسم که نشان از روح بلند و عرفان آمیخته با حماسه و شجاعت اوست، قبل از حرکت به سمت فرودگاه دمشق و پرواز به سوی شهادت چند جمله ای را نوشت و به همراه خودکارش بعد کنار آینه ای گذاشته و رفته و کسانی که آنجا بودند، این کاغذ را دیده اند و در آن کاغذ و در زیر هر جمله ای یک امضا زده و نوشته "الهی لا تکلنی خداوندا مرا بپذیر و خداوندا عاشق دیدارتم، همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود و خداوندا مرا پاکیزه بپذیر".

* آرزوی ابومهدی المهندس

سردار الماسی درباره ابومهدی المهندس خاطرنشان کرد: این مجاهد شاید بیش از چهل سال سابقه جهاد داشت و نائب رییس حشد الشعبی عراق بود و بارها به بنده می گفت "فلانی دوست دارم نگاه و خط ولایت در حشد تقویت شود"؛ این شهید در جهاد خود به شدت مخلص و اعتقاد به ولایت و مرجعیت شیعه داشت.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما