واردی2
1392/6/20 چهارشنبه کمیته ای در پژوهشگاه برنامه راهبردی پژوهش ها را بر عهده بگیرد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا)، عضو هیئت علمی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکا، به آسیب شناسی و بیان بایسته های پژوهش های اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام محمد تقی واردی با بیان این مطلب که پژوهش های ما در عرصه علوم انسانی، به ویژه مطالعات دینی با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کند گفت: عدم اطلاع از نیازهای مخاطبان و نیز انجام پژوهش های غیرکاربردی و یا غیرلازم کاربردی را می توان به عنوان مشکلات اصلی این معضل معرفی کرد.

وی در رابطه با عوامل ایجاد این مشکل ها گفت: نداشتن مدیریت نیازسنجی و نیاز شناسی، عدم بهره مندی از برنامه راهبردی و همچنین نداشتن سامانه اطلاعاتی سه عنصر اصلی ایجاد مشکلات بر راه پژوهش های دینی کشور است.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه صحبت های خود، مسئله محوری، بومی بودن و نیز داشتن پشتوانه پژوهشی قوی را از ویژگی های یک پژوهش اید آل دانست و شناسایی مسایل مورد نیاز و معرفی آن به پژوهشگران، ایجاد پشتوانه مالی مورد اعتماد و همچنین اعمال نظارت دقیق بر پژوهش ها را از را ه های دستیابی به پژوهش های ایده آل دانست.

حجت الاسلام واردی در پایان صحبت های خود در مورد کاربردی کردن این پژوهش ها و انعکاس عملی آن در نظام سیاسی و دینی کشور اذعان داشت: باید کمیته ای در پژوهشگاه به وجود آید و مسئولیت برنامه راهبردی پژوهش را برعهده بگیرد. این کمیته می بایست مسائل ضروری پژوهشی را به تناسب پژوهشکده ها و گروه های پژوشی، به آنها واگذار کرده و بعد از اعمال نظارت و تصویب نهایی، از طریق رسانه های گروهی آن ها را در اختیار همگان به ویژه سازمان های عملیاتی مربوطه قرار دهد.

انتهای پیام/ 115

منبع: اختصاصی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
  • مطالب مرتبط
  • پربازدیدترین مطالب

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما