صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

حجت الاسلام صالحی:

تا کنون حدود ۳۰۰ نوع محصول برای شرکت در نمایشگاه ارسال شده است

مسئول کمیته ارزیابی نمایشگاه شمیم ایمان: در ابتدا محصولات ارسالی مورد کارشناسی و بررسی اولیه قرار می گیرند و پس از گزینش، به افراد برگزیده برای ارائه فعالیت ها و محصولات خود، غرفه داده می شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام صالحی مسئول کمیته ارزیابی نمایشگاه شمیم ایمان در گفتگو با خبرنگار بلاغ به بیان نکاتی پیرامون این نمایشگاه و آثار ارسالی به آن پرداخت.

حجت الاسلام صالحی هدف برگزاری این نمایشگاه را شناسایی گروه ها، موسسات و مبلغان نخبه در زمینه تعمیق باورها دانست و گفت: هر طلبه و مبلغی وظیفه ی تعمیق باورهای دینی در کودکان را بر عهده دارد. تا کنون این روند، آسیب شناسانه و تخصصی نبوده و هر کس بنابر وظیفه ی خود اقداماتی را انجام داده است. دفتر تبلیغات اسلامی ورود تخصصی به این حوزه را در قالب برگزاری نمایشگاه تخصصی شمیم ایمان در دستور کار خود قرار داد. این نمایشگاه محلی برای عرضه ی توانمندی های افراد و گروه های مختلف و شناسایی آنان برای برنامه های بعدی است.

وی افزود: در ابتدا محصولات ارسالی مورد کارشناسی و بررسی اولیه قرار می گیرند و پس از گزینش، به افراد برگزیده برای ارائه فعالیت ها و محصولات خود، غرفه داده می شود. در زمان برگزاری نمایشگاه غرفه ها و فعالیت های آنان مورد ارزیابی دیگری قرار می گیرد و از بین غرفه داران، برگزیده های نهایی انتخاب می شوند و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مسئول کمیته ارزیابی نمایشگاه شمیم ایمان به بیان تمایزات این نمایشگاه با سایر نمایشگاه ها پرداخت و اظهار داشت: این نمایشگاه نه نمایشگاه صرف است و نه جشنواره ی صرف؛ بلکه تلفیقی از این دو عنوان می باشد. ما در این نمایشگاه نشست های تخصصی را برگزار خواهیم کرد و فضای تضارب آراء صورت می گیرد و این امر باعث شناسایی افراد موفق می شود.

حجت الاسلام صالحی به بیان محورهای نمایشگاه شمیم ایمان پرداخت و عنوان داشت: ما در این نمایشگاه پنج محور اصلی را مد نظر داریم: ۱. آموزش ۲. پژوهش ۳. تولید محصول ۴. ایده پردازی ۵. تبلیغ چهره به چهره؛ که در هر کدام از این زمینه ها ارزیابی تخصصی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۳۰۰ نوع محصول از جمله: کتاب، فلش کارت، سی دی، طرح های پژوهشی و... به دست ما رسیده که تا پایان اسفندماه داروی به اتمام رسید.
این کارشناس کودک و نوجوان با اشاره به روند تعمیق باورها در کودکان بعد از انقلاب اسلامی ابراز کرد: بعد از انقلاب اسلامی بخش زیادی از زمان ما به انتقال اطلاعات گذشت. اما صرف انتقال اطلاعات خواست دین از ما نیست. تمام کارکرد پیامبران، تغییر رفتار مردم بود و هدف انتقال صرف اطلاعات را نداشتند. اصحابی مانند سلمان و ابوذر و مقداد و اصحاب خاص پیامبر در کنار رسول خدا به این جایگاه رسیدند. در دهه ی اخیر با توجه به هجمه های گسترده ای که بر علیه باورهای مردم صورت گرفت، مسئولین، متوجه اهمیت تعمیق باورها در کودکان شدند. باید در مقابل این تهاجم فرهنگی و اعتقادی، فعالیت مشابه داشته باشیم.

حجت الاسلام صالحی افزود: قبلا فعالیت عمیق در حوزه کودک و نوجوان را وقت تلف کردن می دانستند، اما حالا بهتر شده است. همه ی کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت کودک دخیل هستند، از جمله خانواده، حوزه علمیه، آموزش و پرورش، مدارس و... موظف به فعالیت در این حوزه هستند. به نظر من بچه های امروز مانند بچه های زمان جنگ هستند با این تفاوت که بچه های انقلاب معنویت می دیدند و بچه های امروز نابه سامانی اخلاقی و اجتماعی می بینند و این در رفتارهای مختلف آنان اثر می گذارد.

وی آینده ی کشور را در گرو تعمیق باورهای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: تعمیق باورها یک امر کاملا تخصصی است و باید از مهد کودک پایه ریزی شود تا برسد به سنین بالا. اگر مسئولان خوب و متعهد می خواهیم، باید از سنین کودکی آن ها را برای آینده آماده کنیم وگرنه هرگز ریشه بی تعهدی، اختلاس و... در مسئولان خشکانده نمی شود.

مسئول کمیته ارزیابی نمایشگاه شمیم ایمان در پایان به بیان مسائل مهم مورد نظر برگزارکنندگان این نمایشگاه تخصصی پرداخت: ۱. داشتن روش (روش های کاربردی برای تشویق و ترغیب) ۲. ارائه الگو (که به راحتی قابل تقلید و استفاده باشد و بر اساس قرآن و سیره معصومان (علیهم السلام) باشد) ۳. در تعمیق باورها، بچه ها باید به بصیرت و معرفت برسند و یک قدم به خدا نزدیک تر شوند.
منبع:

تاریخ خبر: 1397/1/19 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 3148 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما