صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

رییس پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی مطرح کرد؛

کسب اطلاعات، سازماندهی و اشاعه بسترهای نشر درست معارف اسلامی

رییس پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی گفت: کسب اطلاعات، سازماندهی و اشاعه را سه بستر نشر درست معارف اسلامی دانست و گفت: در بعد نشر معارف اسلامی سازماندهی و اشاعه خود نقش گسترده ای در زایش محتوا و اطلاعات داشته باشد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم سلیمانی در مراسم رونمایی از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی با حضور جمعی از پژوهشگران و طلاب حوزه علمیه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع) در روایتی می فرمایند: «من علوم تمامی مردم را در چهار چیز دیدم که اولین آنها شناخت خدا، دوم شناخت نعمت های خدا، سوم شناخت وظایف و چهارم شناخت آسیب هایی که دین را از انسان می گیرد».
وی با بیان این که در حوزه اطلاع رسانی و سازماندهی اطلاعات بویژه در حوزه نشر معارف اسلامی سه رکن اساسی داریم، ابراز داشت: نخست اطلاعات و محتوا و دانش و رکن دوم نظم دهی و سازماندهی به اطلاعات و در نهایت رکن سوم محمل و بستر اشاعه این اطلاعات دانش سازماندهی شده است. 
رییس پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی افزود: در ابتدای امر به نظر می رسد که رکن دوم و سوم منفعل بوده و در حقیقت خادم رکن نخست هستند ولی در حقیقت برخی رابطه های این سه تعاملی است و تأثیر و تأثر متقابل دارند، به این معنا اگر بستر قوی و خوبی داشته باشیم، همین مسأله زمینه زایش اطلاعات و محتوا و دانش را هم فراهم می کند و این امکان را می دهد که در خود سازماندهی دانش هم ابداع و نوآوری داشته باشید. 
وی با اشاره به ایام تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در دوره های قبل اگر به شیوه های تبلیغی نگاه کنیم بسترها و ابزار برای تبلیغات شیوه های تبلیغاتی محدود بود ولی امروز شبکه های اجتماعی و تعاملی که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد، نه تنها سرعت و دقت و کثرت اطلاع رسانی را فراهم می کند، بلکه حتی اینها زمینه ساز هستند به گونه ای که عامل زایش محتوا می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی ابراز کرد: امروز یک جمع نخبگانی بزرگ در کسری از زمان به راحتی با هم گفت‌وگو می کنند و در همین گفت‌‎ و گوها ایده ها زائیده می شود و در حقیقت این بسترها زمینه رشد و تکثیر اطلاعات را فراهم کرده اند، به همین جهت باید نگاهی دیگر به شیوه های سازماندهی و هم به ابزارها و محمل های اشاعه اطلاعات داشته باشیم که این رونمایی در بخش دوم این مسأله است. 
وی با بیان اینکه پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی نتیجه تلاش چندین ساله پژوهشگران و اساتید حوزه است، خاطرنشان کرد: این پایگاه بستر خوبی برای اشاعه و نشر اطلاعات بوده و می تواند با توجه به آزمون و خطاهایی که پشت سر گذاشته است، زمینه ساز برای فعالیت های پژوهشی دیگر در بُعد مدارک اسلامی باشد. 
منبع:

تاریخ خبر: 1396/2/6 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 3950 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما