صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اعلام کرد: 

افزایش صد درصدی اعزام مبلغ در سال های اخیر

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در سال ۱۳۹۱، اعزام دفتر تبلیغات اسلامی برای کل کشور حدود ۵ هزار و پانصد نفر بود اما محرم امسال با افزایش تقریبا صد درصدی این تعداد بیش از ده هزار نفر رسید.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد در جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان مازندران که با حضور مسئولین اداره کل امور تبلیغی، نمایندگان طلاب استان مازندران در مجمع نمایندگان و گروه های تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار گردید، از افزایش ۱۰۰ درصدی اعزام مبلغ در سال های اخیر خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۱، اعزام دفتر تبلیغات اسلامی برای کل کشور حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بود اما محرم امسال با افزایش تقریبا ۱۰۰ درصدی این تعداد به ۱۰۴۰۰ نفر رسید، البته این کم است و می دانیم این تعدادی که اعزام می شود شاید ۲۰ الی ۳۰ درصد نیاز کشور باشد.
* اعزام ۶۰۰ مبلغ به مازندران
وی بیشترین اعزام مبلغ از قم را اعزام به مازندران اعلام کرد و اظهار نمود: بیشترین اعزام مبلغ از قم مربوط به استان مازندران با حدود ۶۰۰ مبلغ می باشد در حالی که نیاز واقعی استان ۱ الی ۲ هزار مبلغ می باشد؛ اما امیدواریم با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از گروه ها با وجود کمبود مبلغ، کیفیت تبلیغ افزایش یابد و مکان تبلیغ محصور و منحصر در مسجد و حسینیه نماند و آن مسیری که بین مبلغ و مردم به واسطه برخی مشکلات صنعتی شدن جوامع پیش آمده است، از بین برود. به همین جهت گروه های تبلیغی در عرصه های مختلف اعم از پارک ها، ساحل دریا، کمپ های ترک اعتیاد، بیمارستان ها، زندان ها و غیره حضور دارند.
* باید جلسات استانی و شهرستانی برگزار شود
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تشکیل جلسات محلی را به منظور نتیجه بخش بودن جلسات کلان ضروری دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم این جلسات به نتیجه مطلوب برسد حتما باید منجر به جلسات خردتر در استان و شهرستان ها بشود.
وی علت این امر را وجود مشکلات موردی عنوان نمود و افزود: برخی مشکلات به صورت جزئی در یک شهرستانی وجود دارد که در اینجا قابل طرح و حل نیست، اما می توان در محدوده استانی یا شهرستانی با توجه به اشرافی که مسئولین بر مسائل دارند به راحتی طرح و حل نمود به همین دلیل تأکید بنده این است که این جلسات به حالت شهرستانی پیگیری بشود، جلساتی که مسئول سازمان تبلیغات، مسئول اعزام، مسئول گروه های تبلیغی و نماینده طلاب حضور داشته باشند که به طور خاص به مشکلات جزئی تر رسیدگی بشود.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران از جمله سازمان هایی است که بیشترین کمک را به مبلغان می کنند و خیلی کم اتفاق افتاده است که مبلغان از برخورد آنها شکایت کنند.
* ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی جهت حمایت از مجمع نمایندگان طلاب و گروه های تبلیغی
وی به ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز اشاره و اعلام کرد: اگر نمایندگان طلاب احساس می کنند که باید در بین طلبه های حوزه انتخابی آنها دوره هایی برگزار بشود چه در مورد تبلیغ های تخصصی مثل تبلیغ کودک و نوجوان، چه فن خطابه، یا مسائل نوپدید، یا فرقه های انحرافی و غیره ما برای ایجاد امکان این آموزش اعم از مکان، استاد، آماده پذیرایی هستیم و کل این تشکیلات برای خدمت به مباحث تبلیغی و مبلغان می باشد. 
منبع:

تاریخ خبر: 1395/10/27 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 3092 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما