علمی حسینی
مسئله شناسی و حل مسائل از وظایف گروه علوم قران و معارف حدیث است مدیر گروه علوم قرآن و حدیث گفت: گروه علوم قران و حدیث برنامه جامع راهبردی، مسئله شناسی و حل مسائل را به عهده گرفته است که یکی از آن مسائل بحث مرجعیت علمی قران کریم است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، سید مهدی علمی حسینی، مدیر گروه علوم قرآن و معارف حدیث و عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی در گفتگو با شبکه معالم، گفت: این گروه آموزشی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرده و از سال ۱۳۸۲ وارد طراحی رشته های نیمه رسمی شده است.
وی افزود: گروه علوم قرآن و حدیث از سال ۱۳۹۰ رشته های رسمی خود را در حد سطح سه حوزه آغاز کرده است و امروز دوره های متعددی از قران و حدیث در دفتر تبلیغات خراسان رضوی برگزار می شود و طلاب پایان نامه های خود را در ابن مرکز تدوین و دفاع می کنند.
عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی ادامه داد: فعالیت های گروه علوم قران و حدیث تنها آموزشی نیست بلکه نشست ها و همایش هایی از جمله تفسیر و تفسیرنگاری توسط این گروه برگزار می شود.
وی در خصوص همایش تفسیرنگاری گفت: این همایش به صورت یک سال درمیان برگزار می شود و تا کنون پنج دوره برگزار شده است.
علمی حسینی همچنین اظهار داشت: تا کنون پنج دوره همایش عرصه ها و روشهای حدیث پژوهی نیز توسط گروه علوم قران و حدیث برگزار شده است.
وی با بیان اینکه گروه آموزشی علوم قران و معارف حدیث برنامه جامع راهبردی، مسئله شناسی و حل مسائل را به عهده گرفته است؛ اظهار کرد: امروز برنامه های این گروه در امتداد برنامه راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.
وی یکی از مسائل را بحث مرجعیت علمی قران کریم عنوان کرد و افزود: نشستی با این عنوان برگزار شد که دکتر بهروزی لک، دانشیار دانشگاه باقرالعلوم و استاد مجتبی الهی خراسانی، استاد خارج فقه حوزه و استادیار مرکز تخصصی آخوند خراسانی بحث را به نحو چالشی ارائه کردند.
مدیر گروه علوم قرآن و حدیث گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها برداشتن گام های لازم برای حل مسائل تدوین شده است که یکی از آن مسائل بحث مرجعیت علمی قران کریم است.
 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما