ثبت نام
ثبت نام ۶ رشته تخصصی سطح سه مرکز تخصصی آخوندخراسانی آغاز شد رییس اداره آموزشی و تهذیب اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از پذیرش رشته‌های تخصصی سطح سه حوزه علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، محمدجواد نعمتی، رییس اداره آموزشی و تهذیب اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از پذیرش رشته‌های تخصصی سطح سه حوزه علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰  در رشته های تخصصی تفسیر وعلوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، اخلاق و تربیت اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی و کلام مقارن توسط  مرکز تخصصی آخوند خراسانی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی آخوند خراسانی وابسته به اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مرکزی علمی – آموزشی است که به منظور نهادینه‌سازی آموزش‌های تخصصی با پشتوانه تجربه‌های پیشین و با هدف ارتقا و توسعه آموزش‌های حوزوی در قالب ۶ رشته تخصصی سطح سه فعالیت خود را معطوف کرده است.

نعمتی با اشاره به اینکه پذیرش صرفا از طریق مصاحبه علمی می باشد، در خصوص امتیازات جذب در این مرکز تخصصی به بیان موارد ذیل پرداخت:

اعطای مدرک مقطع تخصصی رسمی حوزه علمیه خراسان

بهره‌مندی از اساتید توانمندکشوری حوزه و دانشگاه و فضای آموزشی مجهز

برنامه درسی معطوف به افق‌های نوین، پرورش تفکر و تجربه تحقیق

امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان در مقطع تحصیلی سطح چهار و دکترای تخصصی

انتشار مقالات در نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در حلقه‌های علمی و تبلیغی

اعطای جوایز و کمک هزینه تحصیلی

وی با بیان این که طلاب بایستی از امروز تا ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۰ جهت تکمیل فرم ثبت‌نام و تعیین اولویت رشته تحصیلی به صورت اینترنتی ازطریق شبکه معالم paziresh.dte.ir ثبت نام نمایند؛گفت: شرایط ثبت نام عبارتست از

تابعیت جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت فقیه

سلامت جسمی و صلاحیت اخلاقی

سوابق موفق تحصیلی در حوزه علمیه، اتمام سطح دو ( تحصیلات بالاتر دارای اولویت است)

داشتن پرونده رسمی تحصیلی (یا انتقالی) در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان

موفقیت در مصاحبه علمی

تعهد به تحصیل تمام وقت

وی با اشاره به این که مصاحبه علمی در نیمه دوم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود، افزود: مدت تحصیل در هر یک از پنج رشته، دو ونیم سال بدون احتساب پایان‌نامه است. دروس اصول فقه تخصصی و فقه تخصصی (کفایه و مکاسب) به علاوه یکی از دروس تخصصی هر رشته، پیش از ظهر هر روز برگزار شده و سایر دروس اکثر رشته ها، بعدازظهرها ارائه می‌شود.


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما