بهزاد
طرح کارسنجی در اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اجرا و عملیاتی شد رئیس اداره برنامه ¬ریزی و فناوری آموزشی اداره کل آموزش خراسان رضوی از اجرای طرح کارسنجی در این اداره کل از تاریخ پانزدهم تیرماه خبر داد و گفت: اجرای کارسنجی اقدامی موثر در زمینه شفاف¬سازی و ساماندهی فعالیت¬های سازمانی و افزایش بهره ¬وری سرمایه انسانی است

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، دکتر بهزاد حسن نژاد کاشانی ابراز داشت: طبق دستوری که از جانب مدیرکل  آموزش دریافت کردیم موظف شدیم تا به منظور ساماندهی فعالیت های اداره کل آموزش و استفاده بهینه از ظرفیت‌های همکاران در جهت نیل به اهداف سازمانی اداره کل، طرح کارسنجی را آغاز کنیم. بدین منظور پس از مطالعات اولیه و بررسی روش‌های موجود به این نتیجه رسیدیم که در میان روش‌های مختلف کارسنجی با توجه به ماهیت فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی، بهترین روش کارسنجی از طریق زمان سنجی می باشد. بدین منظور، کاربرگی طراحی شد که در آن کارکنان این اداره کل موظف هستند به صورت روزانه کلیه افدامات و ریزفعالیت‌های خود را با ذکر ساعت شروع و پایان ثبت کرده و در پایان روز کاری برای مدیر خود ارسال کنند. مدیران هر اداره نیز وظیفه دارند پس از نظارت و حصول اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، این کاربرگ ها را تجمیع و در پایان هر ماه برای تحلیل و ارزیابی به اداره برنامه ریزی و فناوری آموزشی ارسال کنند.

وی افزود: با توجه به تصویب آئین نامه ارزیابی دفتر تبلیغات اسلامی و ارتباط تنگاتنگ آن با ارزشیابی کارکنان و لزوم برقراری عدالت در بهره مندی آنها از مزایای تشویقی حاصل از این ارزیابی، این طرح در عمل تسهیل کننده امر ارزشیابی دقیق کارکنان در پایان هر فصل توسط مدیر مستقیم آنها نیز بوده و این امکان را فراهم می آورد تا هر مدیر با ثبت امتیاز روزانه برای هر یک از کارکنان، در زمان ارزشیابی فصلی با میانگین گیری (حسابی یا وزنی) از مجموع امتیازات به نمره نهایی دقیق تری در ابعاد چهارگانه سرعت، دقت، نوآوری و رضایتمندی دست یابد.

دکتر حسن نژاد در ادامه ابراز داشت: از مزایای دیگر این طرح امکان شناسایی زمان های خالی کارکنان است که با توجه به شرایط انقباضی حاکم در دفتر و عدم فراهم بودن جذب نیرو بتوان از ظرفیت های استفاده نشده برخی از همکاران در دو یا چند پست بلاتصدی بهره جست و بدین ترتیب حداکثر بهره مندی از منابع انسانی فراهم شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری کلیه همکاران اداره کل بتوانیم این طرح را به نتیجه رسانده و الگوی کوچکی از خدمت و تعهد در مجموعه دفتر باشیم. همچنین پیشنهاد می شود سایر ادارات کل شعبه و حتی دفتر مرکزی و سایر شعب نیز در کنار ابزار تایم شیت که برای محاسبه کارایی بهای تمام شده خروجی ها مورد استفاده قرار می گیرد از این ابزار برای تحقق اهداف ذکر شده بهره مند شوند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما