امامیه
گزارشی از برگزاری دومین دوره تمهیدی کلام امامیه در بجنورد دومین دوره تمهیدی کلام امامیه در بجنورد از سوی گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسشلامی خراسان رضوی، دومین دوره تمهیدی کلام امامیه به همت گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) در جمع طلاب عمومی و تخصصی مدرسه امام خامنه ‌ای شهرستان بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر طالقانی، مدیر گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی در اولین جلسه از این دوره آموزشی در جمع طلاب عمومی و تخصصی مدرسه امام خامنه ‌ای به ضرورت تخصص ‌گرایی در پاسخ‌گویی به شبهات دینی پرداخت.

وی پس از تبیین اهمیت و ضرورت فراگیری علم کلام به تعریف و بیان ارکان آن پرداخته و در ادامه، مقدمات و روش اسنتباط در علم کلام را بیان نمود.

دکتر طالقانی همچنین شناخت مدارس کلامی و تمایز روش‌ها در مدارس را یکی از ضروریات فراگیری علم کلام معرفی کرد.

پس از جلسه استاد طالقانی، طلاب به سه گروه (یک گروه تخصصی و دو گروه عمومی) تقسیم شده و همزمان سه جلسه با ارائه حج اسلام مسلم فوطه‌ بافان، سید هادی جعفری و داود درویش‌ نیا برگزار شد.

حجت الاسلام فوطه ‌بافان در جمع طلاب تخصصی مدرسه، پس از تبیین ضرورت فراگیری تاریخ کلام امامیه به سیر تطورات این تاریخ پرداخت.

وی همچنین  ضمن بیان دیدگاه ‌ها و تفکرات مدارس کلامی، منابع مرتبط به آن‌ها را نیز معرفی نمود.

حجت الاسلام جعفری در بین یک گروه از طلاب عمومی مدرسه، به ضرورت فراگیری تاریخ کلام امامیه پرداخت . وپس از معرفی مدارس کلامی و شخصیت‌های تاثیرگذار در آن‌ها، ویژگی ‌ها و کتابشناسی این مدارس را بیان نمود.

حجت الاسلام درویش‌نیا نیز در جمع گروه دیگری از طلاب عمومی مدرسه، کتابشناسی و منبع‌ شناسی را یکی ضروریات فراگیری علم کلام معرفی نمود.

وی پس از ترسیم موقعیت جغرافیایی مدارس کلامی به شخصیت‌ شناسی و منبع ‌شناسی مدارس مدینه، کوفه، قم، ری، بغداد، حله، شیراز، اصفهان، قم معاصر و مکتب معارفی خراسان پرداخت.

لازم به ذکر است در این سفر، دو مرکز به تبادل اطلاعات و ظرفیت‌ها در خصوص برنامه‌ های جاری و آینده گروه پرداختند و زمینه‌ های همکاری علمی و تعامل بیشتر میان دو مرکز فراهمشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما