سبک زندگی
به همت اداره امور مبلغان خواهردفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ؛ کارگاه سبک زندگی حسینی زمینه ساز حکومت مهدوی برگزار شد. اداره مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی در آستانه اربعین حسینی، جهت آمادگی مبلغان، کارگاه آموزشی سبک زندگی حسینی زمینه ساز حکومت مهدوی را در روز شنبه ششم مهر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛  این کارگاه آموزشی با حضور 35 نفر از مبلغان خواهر درسالن جلسات  مرکز ملی پاسخ گویی به سئوالات دینی شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ملایی گفت: سبک زندگی مجموعه رفتارهای نسبتا پایدار است که یک شخص یا جامعه بر اساس باورهایی برای رسیدن به هدف بزرگ در ارتباطات انتخاب می کند.

وی با استناد به حدیث "  أفضَلُ أعمالِ اُمَّتي إنتظارُ الفَرَجِ" گفت: انتظار، روحیه و رفتار جهادی است که یک نوع عمل و رفتار است و سبک زندگی محسوب می شود.

ایشان ضمن بیان تفاوت رفتار جهادی و رفتار معمولی توضیحاتی را درباره انواع جهد ارائه داد و گفت: در رفتار جهادی، عناصری مانند جهد، اخلاص، هدف عالی و آرمان و در مقابل دشمن ایستادن وجود دارد. سه نوع جهاد وجود دارد. جهاد اصغر که مبارزه فیزیکی است. جهاد اکبر، مبارزه با نفس می باشد و جهاد کبیر همه مبارزات غیر از اکبر و اصغر را مانند مبارزات علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... را شامل می شود . همه منتظران باید جهاد اکبر و کبیر داشته باشند.

ملایی در ادامه گفت: انتظار و عاشورا مناسباتی با هم دارند. هدف از سبک زندگی عاشورایی اصلاح جامعه و حکومت دینی است. هدف هر دو  نجات بشریت با نجات اسلام و اصلاح با حاکمیت دین حق می باشد در هر دو نبرد موضوع تاریخی نبرد حق و باطل وجود دارد و در هر دو  رهبر عنصر اصلی است.

او گفت: سبک زندگی عاشورایی الگوی کامل منتظران برای زمینه سازی ظهور است. اگر همه ما عاشورایی باشیم حرکت دنیا به سمت صلاح، سریع اتفاق می افتد و زمینه ظهور ولی مطلق حق، فراهم می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما