منابع انسانی
مدیر کل منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: به دنبال بهبود مستمر در آئین نامه های ارزیابی هستیم. مدیر کل منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست پرسش و پاسخ با مدیران و پرسنل دفتر خراسان تأکید کرد: دغدغه های کارکنان که در قالب پیشنهاد ارائه شده را بررسی و پس از تأیید در دستورالعمل ها و آئین نامه های مربوطه اعمال می کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، معاون منابع انسانی، معاون پشتیبانی، مدیر کل منابع انسانی و مدیر کل برنامه، بودجه و ارزیابی دفتر تبلیغات اسلامی قم در نشستی مشترک با رئیس، مدیران و کارکنان شعبه مشهد به سوالات و ابهامات ایشان در ارتباط با ارزیابی های سالانه پاسخ گفتند.

جواد محمدصالحی در این نشست با بیان این که یکسان سازی برهم زننده نظامات منابع انسانی و از بین برنده انگیزه هاست، عنوان کرد: فرمول مجلس برای دستگاه های اجرایی به گونه ای بوده که افرادی که حقوق پایین تری دارند، نسبت افزایش حقوق بیشتری داشته باشند که البته به معنای یکسان سازی نیست.

وی افزود: با توجه به برخی از ملاحظات فوق العاده کارایی را برای همه مراکز 25 درصد افزایش داده ایم.

مدیر کل منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: حق جذب ثابت و متغیر را به میزان افزایش ضریب ریالی یعنی 18 درصد برای همه افزایش داده ایم که البته این 18 درصد بر همه آیتم ها موثر نیست.

محمدصالحی یادآور شد: طبق ماده 73 قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه های اجرایی موظفند در صورت پرداخت فوق العاده کارایی از پرداخت بهره وری خودداری کنند و طبقه تشویقی به عنوان یکی از آیتم های ویژه ارزشیابی در کل دولت ممنوع شده است.

مدیر کل منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت ارزیابی های کارکنان شعبه خراسان رضوی پرداخت و عنوان کرد: 90 درصد کارکنان شعبه خراسان افزایش حقوق بیش از 18 درصد داشته اند و متوسط آن 25 درصد بوده است.

محمدصالحی با بیان این که در مورد ارزشیابی کارکنان سازوکارهای تشویقی زیادی در نظر گرفته ایم، گفت: بیش از 60 درصد پرسنل دفتر تبلیغات خراسان رضوی کارایی بیش از 18درصد دریافت کرده اند.

حسین پرکان، مدیر کل برنامه، بودجه و ارزیابی دفتر تبلیغات اسلامی قم نیز در این نشست مشترک تصریح کرد: سیستم ارزیابی ناکارآمد سابق منجربه بی انگیزگی کارکنان می شد و خروجی فعالیت های سازمان را به شدت کاهش می داد که در تلاشیم ایرادات مبنایی آن را برطرف کنیم.

وی افزود: در سیستم ارزیابی جدید و شاخص های جدید آن، ما در امورات داخلی مراکز دخالت نمی کنیم، بلکه مبنای ارزیابی را بررسی خروجی ها با منطق بودجه ریزی عملیاتی و بررسی کمّی و کیفی آن ها قرار داده ایم.

پرکان با تأکید بر اهمیت ارزیابی و رتبه بندی صحیح کارکنان توسط مدیران مستقیم شان، ابراز کرد: علت شکل گیری سازمان ها و سلسله مراتب و تشکیل ادارات مختلف این است که هم افزایی صورت گیرد و کارهایی که به صورت انفرادی نشدنی است، انجام شود، بنابراین اگر توزیع مناسب کار و وظایف و کار گروهی وجود نداشته باشد، فلسفه تشکیل سازمان زیر سوال می رود و آسیب آفرین خواهد بود.

چگونگی تطبیق آئین نامه های وزارت علوم و آئین نامه های دفتر تبلیغات در مورد اعضای هیئت علمی، ارتباط اضافه کار و بازنشستگی با لحاظ قانون مدیریت خدمات کشوری، آئین نامه ارزیابی و نظام رتبه بندی، ارتقاء آئین نامه ها و برطرف کردن نواقص اجرایی آن و چگونگی تراز کردن فعالیت محوری و اداره محوری در ارزیابی ها، برخی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست مشترک بود.

در پایان این نشست محرابی مقدم مدیر اداره ی منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان گفت: باتوجه به این که نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان در دوره ابتدایی و آزمایشی به سر می برد، مدیران شعبه با تایید شیوه جدید باید زمینه را برای تعریف فعالیت و عملکرد مدیران و کارکنان در راستای مسئله محوری فراهم نمایند و شاخص های غیر واقعی شیوه قبلی کنار گذاشته شود تا منجر به افزایش قدرت مدیر در کنترل عینی و روزانه، هفتگی، ماهیانه  و فصلی کارمند بشود و  برای جلوگیری از آسیب به این شیوه جدید، نظر مدیران براین است که باید ارزشیابی عملکرد درسال اول به گونه ای پیاده شود که از ترویج بی انگیزگی و ناامیدی در فصول آتی در دفتر جلوگیری شود.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما