فذقدانی
با حضور مدیران ادارات و کارشناسان طرح و برنامه دفتر خراسان رضوی ؛ نشست بررسی رویکرد شعبه‌ی خراسان رضوي با توجه به آیین‌نامه ارزیابی عملکرد برگزار گردید نشست بررسی رویکرد شعبه‌ی خراسان رضوي با توجه به آیین‌نامه ارزیابی عملکرد با حضور مدیران ادارات و کارشناسان طرح و برنامه دفتر خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، قدرت‌الله فرقدانی رئیس گروه برنامه‌‌ریزی و فناوری اطلاعات در نشستی که با موضوع  بررسی رویکرد شعبه‌ی خراسان رضوي با توجه به آیین‌نامه ارزیابی عملکرد با حضور مدیران ادارات و کارشناسان طرح و برنامه دفتر خراسان برگزار شد ضمن تبیین منطق ارزیابی عملکرد به تطبیق روش عملكرد واحدهاي سازمانی وکارکنان با این موضوع اشاره کرد و گفت: این ارزیابی بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی که مبتنی بر اهداف و بهاي تمام شده خروجی است طراحی شده است که متفاوت از مدل‌های قبلی همچون بودجه‌ریزی افزایشی بوده است و هدف این مدل استفاده حداكثري از منابع انساني و مالي برای رسیدن به مجموعه‌ای از اهداف و خروجی هاي فرهنگي است که در سطح جامعه مورد نياز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بعد ديگر ارزیابی عملکرد کار گروهی است گفت: در ساختار سازماني واحدها و گروه‌ها يا تيم‌هاي انساني در نظر گرفته شده تا در تعاملي هماهنگ، منسجم و برخوردار از سينرجي بالا بتوانند محصولات متنوع فرهنگي با كميت و كيفيت قابل قبول توليد كنند. بديهي است اگر واحد يا گروهي از هماهنگي و انسجام، سرعت، دقت و نوآوري برخوردار نباشد يا به  فعالیت‌هاي غيرمرتبط با اهداف و سياست‌ها بپردازد، در نهايت محصولات مورد انتظار را نداشته و بطور طبيعي در رتبه پايين‌تري ارزيابي شود كه اين ارزيابي در سطح ارزشيابي كاركنان آن واحد قطعا مؤثر خواهد بود.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات در ادامه یکی دیگر از مواردی که بر ارزیابی عملکرد تاثیر جدی دارد را توجه به هزینه‌ها دانست و گفت: اگر خروجی یک برنامه همراه با هزینه بالایی باشد طبیعی است که این مقدار هزینه در مقايسه با بقيه مراكز تناسبی با محصول نداشته باشد و رتبه واحد بخاطر اين عدم تناسب کاهش پیدا ‌کند. با اين منطق بخش‌هايي نظير پژوهش و آموزش چنانچه توجه جدي به این مهم نداشته باشند ممكن است در معرض بیشترین آسیب قرار گیرند. بنابراين اهتمام در برنامه‌ريزي و دقت لازم در بكارگيري همه منابع با نگاه صرفه‌جويانه براي تحقق برنامه‌ها بسيار تعيين كننده خواهد بود.

وی ضمن اشاره به شاخص‌های دخیل در ارزیابی عملکرد عنوان کرد: امتيازات سه شاخص کارآیی، پیشرفت کار و کیفیت تشکیل دهنده نمره نهایی ارزیابی واحد خواهند بود به این بیان که شاخص کارایی به تناسب قیمت و بهاي تمام شده در مقايسه با محصولات هم سنخ، حداکثر 30 امتياز براي هر واحد صفي خواهد داشت.

فرقدانی در ادامه افزود: شاخص دوم پیشرفت کار است که نشان می‌دهد آیا واحد مربوطه کمیت مورد نظر را به صورت کامل محقق کرده یا خیر که امتياز آن حداکثر 40 می باشد و آخرین شاخص کیفیت است که با چهار معيار سرعت، دقت، نوآوری و رضایت‌مندی سنجیده می‌شود و در اين شاخص نيز حداكثر 30 امتياز قابل كسب است. با توجه به شاخص‌های ارزیابی مهمترین و تأثيرگذارترين آن پیشرفت کار است زيرا وزن بالاتري دارد و تأثيري بر ديگر شاخص‌ها نيز خواهد داشت.

وی همچنین پرداختن به تمام فعالیت‌های مصوب و تحقق كامل آنها تا پايان سال، برگشت فعالیت‌های غیر قابل اجرا، ارتباط و هماهنگی با مسئولين محترم میزها و اطلاع مستمر آنها از وضعیت پروژه‌ها در يك تعامل هم‌افزا را در افزایش ارزیابی عملکرد واحدها موثر دانست.

فرقدانی در پایان ضمن اشاره به مراحل عملیاتی سازی بودجه پس از ابلاغ گفت باید در این مسیر گام هایی برداشته شود که عبارتند از: گام اول: پیش بینی کمیت قابل انجام ذیل هر فعالیت حداکثر یک هفته پس از ابلاغ بودجه، گام دوم: شناسایی و معرفی مجری و ناظر دارای شرائط برای هر فعالیت قبل از اولین درخواست وجه،گام سوم: تدوین گام‌های اجرایی و تقویم زمانی اجرای گام به گام هر فعالیت، گام چهارم: انعقاد قرارداد براساس قوانین حاکم بر شرائط قراردادهای دفتر، گام پنجم: درخواست وجه جهت اخذ تخصیص متناسب با پیشرفت کار، گام ششم: تامین اعتبار و پرداخت هزینه‌ها پس از اخذ تخصیص متناسب با مستندات و پیشرفت فعالیت و در نهایت گام هفتم، ارائه گزارش پیشرفت کار و کمیت تحقق یافته مبتنی بر اسناد مثبته می‌باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما