لکزایی
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛رویکرد دفتر تبلیغات، اسلامی‌سازی علوم انسانی است رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی اساسا توانمندسازی علوم اسلامی و همچنین اسلامی‌سازی علوم انسانی است که در چند سال اخیر با اتخاذ رویکرد مسیر محوری و تقویت آن، به حل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی در نخستین نشست مشترک روسا و معاونین پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی مشهد که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به رویکرد توانمندسازی علوم اسلامی و اسلامی‌سازی علوم انسانی اظهار کرد: بر همین اساس هر اندازه همکاری شود تا برنامه‌های مشترک شکل گیرد، پسندیده خواهد بود، به خصوص در اموری که اشتراک آسان‌تر است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است این همکاری در برخی امور دشوارتر باشد تا برای یک پروزه دو مرکز پای کار بیاید اما در خصوص ارائه مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی اقدامات مشترک آسان است که می‌توان مجموعه محور باشد و بقیه مجموع‌ها در هیات تحریریه حضور یابند و در تامین مقالات همکاری لازم را داشته باشند.

لک‌زایی با بیان اینکه کرسی‌های مشترک مانند کرسی‌های ترویجی و تخصصی که این مدل هم اعم از نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری است، می‌توان با همکاری مجموعه‌ها همراه باشد، تصریح کرد: کرسی‌های تخصصی به این دلیل که مراحل طولانی‌تر دارند و گاهی ممکن است چند سال به طول بیانجامد تا به سرانجام برسد، با دشواری بیشتری همراه است و حتما در اینجا لازم است که مراکز دیگر هم حضور پیدا کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: بخش‌هایی که ماهیت آن‌ها کار مشارکت است، می‌توانند در اولویت همکاری‌های مجموعه‌ها قرار گیرد؛ به عنوان مثال همایش «امام علی(ع)؛ الگوی معنویت و عدالت در جهان امروز» و یا همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» از جمله همایش‌های ثبت شده است که اعضای هیات علمی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و این موارد تنها محدود به پژوهشگاه اسلام تمدنی نیست بلکه مربوط به همه مجموعه‌ها از جمله دفتر تبلیغات اسلامی در همه بخش‌ها از جمله بخش پژوهش در مشهد، قم و اصفهان و... است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما