ربانی
معرفی اثرجدید حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی؛ کتاب «در آینه فقه؛ تأثیر ادبیات عربی و دانش کلام بر فقه» منتشر شد کتاب «در آینه فقه؛ تأثیر ادبیات عربی و دانش کلام بر فقه» فقه را بسان آینه ای به تصویر کشیده است که در آن نقش های دو دانش نحو و کلام پدیدار شده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، جدیدترین اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی با عنوان «در آینه فقه؛ تأثیر ادبیات عربی و دانش کلام بر فقه» چاپ و منتشر شد.

این کتاب در بردارنده مسائل بسیاری از نقش آفرینی های دانش نحو از علوم ادبی و دانش کلام از علوم عقلی ـ نقلی بر دانش فقه و تأثیر این دو دانش در فرآیند استنباط است.

تدوین این کتاب از دغدغه های همیشگی استاد ربانی بیرجندی سرچشمه گرفته است، دغدغه هایی چون توجه به علوم پایه و ابزاری در فهم دین، آسیب شناسی وضع ادبیات عربی در حوزه علمیه، رصد آثار دانش های دینی بر یکدیگر و مطالعه تطبیقی میان آن ها.

کتاب «در آینه فقه؛ تأثیر ادبیات عربی و دانش کلام بر فقه» فقه را بسان آینه ای به تصویر کشیده است که در آن نقش های دو دانش نحو و کلام پدیدار شده است.

این کتاب با شمارگان ۳۰۰ نسخه توسط نشر پژوهشکده ادیب جواهری به مبلغ ۲۵ هزار تومان در اختیار علاقه مندان به مباحث فقهی قرار گرفته است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما