همایش طلایه داران هدایت
سه باور مبنایی در تبلیغ دین/ تبلیغ چهره به چهره همچنان مؤثرترین و عمیق ترین روش تبلیغی است رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی باور به کارآمدی تبلیغ چهره به چهره، توجه به سازوکارهای جمعی و سازمانی و باور به مکانت روحانیت را سه باور مبنایی در تبلیغ دین معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مسعودی در همایش «طلایه داران هدایت» ویژه مبلّغان اعزامی در ماه مبارک رمضان که صبح دیروز در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، امر تبلیغ به ویژه در موقعیت های خاص را مبتنی بر سه باور مبنایی دانست و توضیح داد: باور نخست، توجه به کارآمدی تبلیغ چهره به چهره است و علی رغم وجود شیوه های مختلف ارتباطی باید اولویت نخست را به این نوع تبلیغ داد.

وی افزود: رسانه ها نقش مهمی در انتقال داده ها به ویژه داده های معرفتی دارند و بر این اساس ما با استفاده از شیوه های مختلف و جدید برای اثرگذاری بر ذهن و ضمیر مخاطبین مخالف نیستیم، اما معتقدیم ارتباط مستقیم با مخاطب اثر فزون تر و عمیق تری نسبت به ابزارهای جدید دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در توضیح دومین باور مبنایی در تبلیغ گفت: هرچند تبلیغ فردی بسیار مؤثر است، اما برای تبلیغ بهتر احتیاج به ساز و کارهای جمعی داریم و بر این اساس تبلیغ در قالب کار سازمانی و تبلیغ جهادی اهمیت خاص خود را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی با بیان این که سازمان ها و نهادهای تبلیغی متصدی امر سخت افزار و نرم افزار تبلیغ هستند، اظهار کرد: این سازمان ها و نهادها در حوزه سخت افزارهای تبلیغ موظفند موقعیت ها و محیط های مناسب را شناسایی و در حوزه نرم افزاری نیز منابع نخستین، روش های کارآمد و آموزش های موردنیاز را به مبلّغان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: باور و توجه به مکانت روحانیت سومین باور مبنایی در تبلیغ است؛ امروز با وجود تمامی مشکلات و تبلیغات سوء داخلی و خارجی، روحانیت موقعیت و مرجعیت خود در مسئله دینداری جامعه را حفظ کرده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مورد حفظ جایگاه روحانیت در جامعه به جنبه دانشی آن اشاره کرد و هشدار داد: آن دورانی که شنونده و مخاطب ما به صدق و صحت توضیحات ما در مورد آیات قرآن یا روایات معصومین (علیهم السلام) توجهی نداشت، گذشته است و سخنان ما در مجلس خطاب مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر سخنان ما ناصحیح باشد، به ما تذکر داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی با بیان این که انسان وارسته و متّقی بیش از کلام، با عمل، معنویت و تقوای خویش عباد الرّحمان را هدایت می کند، ابراز کرد: جنبه رفتاری، عملی و معنوی در تبلیغ بسیار مهم است و اگر ما الگو، اسوه و مجسمه تقوا، عدالت و معنویت نباشیم، در هیچ موقعیتی تأثیر بایسته، نسبی و حتی حداقلی را هم نخواهیم داشت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما