مسعودی
رصد تحولات، تعامل گرایی و آینده پژوهی؛ سه ویژگی تبلیغ راهبردی حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در اختتامیه جشنواره تبلیغ مطهر، تبلیغ سنتی، جهادی و راهبردی را سه راهبرد تبلیغی در مواجهه با تهدیدها و فرصت های انقلاب اسلامی و انقلاب رسانه ای برشمرد و به تبیین ویژگی های تبلیغ راهبردی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مسعودی در اختتامیه چهارمین جشنواره «تبلیغ مطهر» که صبح امروز در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد گسترده اثرگذاری انقلاب اسلامی و انقلاب رسانه ای در تعاملات و مناسبات بین المللی، ابراز کرد: این دو انقلاب مهم و تحول زا در نیم قرن اخیر، فرصت ها و تهدیدهای گوناگونی را ایجاد و عرصه های تمدنی، سیاسی و فرهنگی را در سطح جهانی دستخوش تغییر کرده اند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی فرصت های بسیار خوبی برای بهره برداری و ایجاد دستاوردهای داخلی و بین المللی در ارتباط با ملت های مسلمان جهان ایجاد شده و همزمان انقلاب رسانه ای نیز بستر مناسب برای انتقال پیام ها و داده های معرفتی را فراهم کرده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که پس از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم به طور شایسته پاسخگوی انتظارات داخلی و خارجی از انقلاب اسلامی باشیم، گفت: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی ما باید افراد مورد نیاز در عرصه های مختلف دانشی و مدیریتی را تربیت و معرفی کنند چراکه در این زمینه کمبودهایی جدی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی با اشاره به تهدیدهای حاصل از سوءاستفاده از ابزارهای رسانه ای در حوزه های گوناگون از جمله اقتصاد، سیاست و فرهنگ، عنوان کرد: مبلّغان و دست اندرکاران در مواجهه با فرصت ها و تهدیدهای انقلاب اسلامی و انقلاب رسانه ای باید از ظرفیت راهبردهایی چون تبلیغ سنتی، تبلیغ جهادی و تبلیغ راهبردی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: تداوم تبلیغ سنتی و چهره به چهره یکی از ارزش های مهم روحانیت است و تقویت آن با مؤلفه های علمی، دانشی و مهارتی خاص خود، به مواجهه با تهدیدهای فراروی انقلاب اسلامی کمک می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تمجید از فعالیت های مبلّغان ایثارگر، مخلص و سخت کوش حوزه علمیه در عرصه های جهادی، تبلیغ راهبردی را مبتنی بر یک برنامه پیشینی و دستورالعمل های خاص توصیف و ابراز کرد: رصد تحولات و انتخاب مسائل نخستین در حوزه های مختلف از جمله اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و اولویت بندی آن ها، تعامل سازمان یافته میان سازمان ها، نهادها و عناصر مبلّغ و آینده پژوهی، سه ویژگی تبلیغ راهبردی است.

در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات  اسلامی خراسان رضوی نیز حضور داشت، از برترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره با موضوع محوری «صداقت» در محورهای شعر کلاسیک، شعر نو، متن ادبی، نقد و نظر ادبی، خاطره نویسی، مقاله، داستان کوتاه، مینیمال، نمایشنامه، فیلمنامه و رمان تقدیر به عمل آمد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما