تبليغات





















mahmoodi
هشت خدمت جديد مركز خدمات حوزه‌هاي علميه به حوزويان مدير مركز خدمات حوزه علميه قم از ارائه هشت خدمت جديد شامل بيمه تكميلي درمان، فروشگاه اينترنتي، ايجاد شهر مجازي، بيمه شخص ثالث و بدنه اتومبيل و ... به حوزويان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمين محمد محمودي در گفتگو با مركز خبر حوزه، با اشاره به طرح‌هاي جديد مركز خدمات حوزه‌هاي علميه در عرصه خدمت رساني مطلوب‌تر به حوزويان، گفت: مركز خدمات حوزه‌هاي علميه در چند بخش محوري ماموريت‌هاي اصلي خود را ايفا مي‌كند كه از جمله آنها تامين خدمات درماني، تامين اجتماعي و خدمات معيشتي و رفاهي است كه عموم حوزويان در جريان اين خدمات هستند.

وي افزود: با تلاش مسئولين، امروز حوزويان داراي بيمه تامين اجتماعي هستند كه اين بيمه شامل خدمات درماني و مستمري است و همه اين فعاليت‌ها تحت نظارت سازمان بيمه تامين اجتماعي كشور صورت مي‌گيرد؛ از اين رو تعدادي از حوزويان به عنوان بازنشسته از اين سازمان مستمري دريافت مي‌كنند و بنابراين نگراني از بابت باز نشستگي و از كارافتادگي وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمودي خاطرنشان كرد: در بخش بيمه خدمات درماني روحانيون 60 سال به بالا، طلاب غير ايراني و خانوادهايشان و خانواده‌هاي مرحومين كه فاقد بيمه تامين اجتماعي هستند، مشمول اين بيمه شدند.

وي با بيان اين كه اكثر مستمري بگيران حوزوي هنوز از بيمه تكميلي تامين اجتماعي استفاده نكرده اند، گفت: روحانيون مستمري بگير تامين اجتماعي مي‌توانند از بيمه تكميلي خود استفاده كنند.

* ايجاد شهر مجازي

مدير مركز خدمات حوزه علميه قم ادامه داد: از جمله خدمات جديد مركز تلاش در جهت استفاده بهتر و كامل تر از امكانات اينترنتي و راه اندازي شهر مجازي است؛ در اين زمينه تحول عظيمي در حال شكل گيري است كه مركز با جديت آن را دنبال مي‌كند تا با ايجاد شهر مجازي روند خدمت رساني تسهيل و تسريع شود.

وي با بيان اين كه بسياري از امور خدماتي به صورت اينترنتي و از طريق سايت اين مركز به نشاني http://www.csis.ir/ صورت مي‌گيرد، افزود: تكميل و تمديد پرونده مركز خدمات، امور مربوط به همسر و فرزندان، ثبت نام و تكميل پروند وام، معرفي ضامن و تكميل پرونده مسكن، بررسي وضعيت مسكن و نتايج قرعه كشي و ... به صورت مجازي صورت مي‌گيرد.

* راه اندازي فروشگاه اينترنتي

حجت الاسلام والمسلمين محمودي اضافه كرد: برنامه‌هاي مديريتي جديدي براي فروشگاه مركز خدمات و ساير بخش‌هاي آن طراحي شده تا فروشگاه به صورت مجازي و خريد آنلاين و تحويل كالا در منزل فعاليت كند.

وي افزود: سفارش خريد و تحويل كالاي اساسي در منزل يكي از خدماتي است كه تلاش مي‌شود تا بستر آن آماده و در صورت حمايت و استقبال حوزويان اين روند با قوت ادامه يابد؛ به گونه‌اي كه خريد به صورت اينترنتي و غير حضوري و تحويل در منزل صورت گيرد.

* بيمه تكميلي درمان

حجت الاسلام والمسلمين محمودي، ارائه خدمات بيمه تكميلي درمان را يكي ديگر از خدمات جديد مركز خدمات حوزه عنوان كرد و گفت: همه طلاب و فضلاي حوزه كه تحت پوشش مركز خدمات حوزه هستند و داراي دفترچه تامين اجتماعي يا خدمات درماني مركز مي‌باشند، از 15 آذرماه سال جاري تحت پوشش بيمه تكميلي درمان قرار گرفته‌اند.

وي افزود: طبق قرار دادي كه مركز خدمات حوزه با بيمه سينا منعقد كرده است، اطلاعات همه بيمه شدگان تحت پوشش اين مركز به صورت خودكار و اتوماسيون به بيمه سينا ارسال و همه طلاب بيمه تكميلي مي شوند.

مدير مركز خدمات حوزه علميه قم ادامه داد: از آنجايي كه روش قبلي حذف مي شود؛ بنابراين بيمه شدگان با مراجعه به بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها مي توانند از مزايا و امكانات بيمه تكميلي استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: طلاب و فضلايي كه قصد استفاده از مزاياي بيمه تكميلي درمان را دارند، با مراجعه به مركز خدمات و اخذ معرفي نامه از بيمه سينا مي توانند از همه مزاياي اين بيمه در بيمارستان‌ها و درمانگاه‌هاي سراسر كشور استفاده كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمودي تصريح كرد: طلاب و فضلاي حوزه قبل از مراجعه براي عمل جراحي و بيماري‌هايي كه نيازمند بيمه تكميلي است، مي بايست از مركز خدمات معرفي نامه دريافت كنند؛ البته در آينده نزديك به مرور كارت بيمه تكميلي سينا آماده و به طلاب و فضلاي حوزه عرضه مي شود كه زمان عرضه آن نيز به ترتيب شماره پرونده در آينده اعلام خواهد شد، بنابراين طلاب از مراجعه براي اخذ كارت بيمه تكميلي فعلا خودداري كنند.

وي خاطرنشان كرد: همه درمانگاه‌ها، بيمارستان‌ها و داروخانه‌هاي قم و سراسر كشور كه طرف قرارداد بيمه سينا هستند، موظف به ارائه خدمات در اين زمينه مي باشند.

* بيمه عمر و حوادث

وي افزود: يكي ديگر از برنامه‌هاي جديد اين مركز ارائه خدمات بيمه عمر و حوادث تا سقف 3 ميليون تومان است؛ به گونه‌اي كه چنانچه فردي بر اثر بيماري و حادثه اي فوت كند، از طريق بيمه سينا تا مبلغ سه ميليون تومان به سرپرست خانواده كمك هزينه فوت و حادثه پرداخت مي‌گردد.

* بيمه شخص ثالث و بدنه اتومبيل

 حجت الاسلام والمسلمين محمودي ارائه خدمات بيمه شخص ثالث و بيمه اتومبيل به حوزويان را خدمتي ديگر از مركز خدمات حوزه عنوان كرد و ابراز داشت: طلاب و فضلاي حوزه از 15 آذر مي‌توانند از طريق بيمه سينا، با دريافت معرفي نامه از مركز خدمات از طرح‌هاي خدماتي بيمه سينا براي وسايل نقليه خود برخوردار شوند، از جمله امتيازات اين طرح تخفيف گروهي 30 درصدي و پرداخت 30 درصد به صورت نقد و الباقي به صورت اقساط 10 ماهه مي‌باشد.

* اجراي طرح سلامت اساتيد

مدير مركز خدمات حوزه علميه قم ادامه داد: اجراي طرح سلامت ويژه اساتيد سطوح عالي حوزه يكي ديگر از خدمات جديد اين مركز است كه در اولين فاز يك‌هزار نفر از اساتيد فاضل حوزه جهت سنجش، چكاب و معاينات پزشكي در بيمارستان‌هاي مجهز قم ثبت نام شدند.

* تعامل فكري و اداري با مراكز حوزوي

مدير مركز خدمات حوزه علميه قم با اشاره به يكي ديگر از خدمات جديد اين مركز، اظهارداشت: تعامل مؤثرتر با نهاد‌هاي حوزوي همچون مركز مديريت حوزه‌هاي علميه، مديريت حوزه‌هاي علميه قم، جامعة المصطفي، حوزه علميه خواهران، جامعه الزهرا و مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه به منظور تسهيل و تسريع در خدمت‌رساني به حوزويان از ديگر برنامه‌هاي مركز خدمات مي‌باشد.

وي ادامه داد: در اين طرح مدير مركز خدمات حوزه علميه قم به عنوان رابط مركز خدمات حوزه‌هاي علميه با مجمع نمايندگان معرفي شده است تا تعاملات فكري با مجمع بيشتر شود و از ره‌آورد آن بتوانيم از نظرات و پيشنهادات طلاب و فضلاي حوزه بيشتر بهره مند شويم.

* تجليل از همسران و فرزندان ممتاز حوزويان

حجت‌الاسلام والمسلمين محمودي خاطرنشان كرد: آخرين طرح جديد اين مركز برگزاري همايش تجليل و تشويق همسر و فرزندان ممتاز حوزويان است كه اولين همايش آن آذر ماه برگزار شد و اين روند ادامه دارد.

مدير مركز خدمات حوزه علميه قم، با اشاره به اعطاي تسهيلات از سوي مركز خدمات به حوزويان، اظهارداشت: امسال طبق توان مالي مركز و ميزان اقساط برگشتي به صندوق، با درخواست 8 هزار و 500 وام موافقت شده كه به مرور پرداخت مي‌شود.

وي در پايان افزود: از آنجايي كه تقاضا براي وام بيش از اين مقدار است، نوبت دهي انجام مي‌شود و طلاب بر اساس نوبت وام دريافت مي‌كنند؛ البته وام گيرندگان با پرداخت به موقع اقساط مي‌توانند به تسهيل امور و سرعت بخشيدن به امور وام دهي مركز كمك كنند و صندوق مركز را در پرداخت بهتر و سريع تر وام‌ها ياري كنند.

 

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 14014
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما