مریجی
1397/11/27 شنبه معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: دشمن داخلی خطرناک تر از دشمن خارجی است معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بلوغ چهل ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد که دشمن خارجی نمی تواند ضربه‌ای به نظام وارد کند و بایستی مراقب دشمنان داخلی باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت الاسلام والمسلمین مریجی در جمع کارکنان این دانشگاه ضمن گرامیداشت ورود انقلاب اسلامی به چهلمین سالگرد پیروزی خود، اظهار کرد: دشمنان از همان روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی هم‌قسم شدند تا نظام جمهوری اسلامی را نابود کنند ولی امروز بعد از گذشت 40 سال هنوز نتوانستند خدشه ای به جمهوری اسلامی وارد کنند.

وی با اشاره به اعتراف دشمنان از ناتوانی در برابر جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: برخی از مسؤولان غربی بارها اعلام کردند که اگر هزینه ای که ما برای مقابله با جمهوری اسلامی انجام داده ایم، برای هر کشوری هزینه کرده بودیم با خاک یکسان شده بود.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن خارجی هیچ ضرری برای انقلاب اسلامی نخواهد داشت، افزود: از منظر جامعه شناسی، دشمن خارجی نه تنها خطر ندارد، بلکه وحدت بخش نیز خواهد بود و ما در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که برای تقابل جهانی که بر علیه ما به راه انداخته بودند، همه مردم بسیج شدند.

وی با بیان اینکه آنچه که می تواند انقلاب را آسیب پذیر کند، آسیب های درونی است، گفت: یکی از مهمترین آسیب ها در زمینه فرهنگی و اجتماعی می باشد که دشمن در تلاش است تا از راه های مختلف، انقلاب را در این عرصه آسیب پذیر کند که نخستین راه نفوذ اندیشه های بیگانه است.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی اظهار داشت: پروژه نفوذ اندیشه های بیگانه یا از طریق دشمنان و ترویج کتاب های اندیشمندان غربی در جوامع علمی صورت می گیرد یا از طریق دوستان مجذوب غرب انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تغییر جهت دادن اندیشه ها از طریق انزوای نیروهای فکری و تغییر در تربیت و تعلیم دومین آسیب بخش فرهنگی است، گفت: تجدد گرایی افراطی، جدایی دانشگاه و حوزه از یکدیگر، ترویج دنیا طلبی و روحیه تکاثر طلبی در میان عناصر انقلابی، حاکم شدن روحیه تملق و ریا به جای اخلاص و ایثار، اشاعه فحشا و فساد و بحران هویتی اجتماعی به ویژه نسل سوم انقلاب از دیگر آسیب های بخش فرهنگی است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرار مغزها یکی دیگر از بخش های آسیب پذیر انقلاب در عرصه فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: فساد اداری از دیگر آسیب های بخش فرهنگی خواهد بود؛ امام علی(ع) می فرماید فلسفه نابودی رژیم های پیشین این بود که حق مردم داده نشد و افراد نالایق بر مسند نشستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ناتمام گذاشتن آرمان های انقلاب اسلامی و ابهام در طرح های آینده را از مهمترین آسیب های بخش سیاسی عنوان کرد و افزود: تفرقه و درگیر شدن در گرداب اختلافات داخلی، عدم شفافیت در مواضع گروهی، بی تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت کشور و ایجاد تردید در آرمان های انقلاب از دیگر آسیب های بخش سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی خاطرنشان کرد: همه ما باید توجه داشته باشیم که دشمن بیرونی هیچ غلطی نمی تواند بر علیه جمهوری اسلامی انجام دهد و بایستی در انتخاب های خود در داخل دقت کنیم تا بتوانیم مانع از آسیب رساندن دشمن در بخش های ذکر شده باشیم.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما