فراخوان
1397/7/15 يكشنبه از سوی مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه منتشر شد فراخوان دوره های «تربیت پژوهشگر» با رویکرد مسئله محوری مدیر گروه‌ مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت اسلامی مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی از انتشار فراخوان دومین دوره جذب «تربیت پژوهشگر» ویژه خواهران طلبه خبر داد.  
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، خانم نجم در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به فراخوان دوره «تربیت پژوهشگر» که به همت مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه برگزار می شود، اظهار داشت: این مرکز به عنوان یکی از مراکز پژوهشی بانوان در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) از سال 1393 فعالیت رسمی خود را در قالب دو گروه پژوهشی "مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت اسلامی" و "مطالعات کاربردی معارف اسلامی" آغاز کرد.
وی گفت: در راستای تحقق اهداف و سیاست هایی که مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه برای خود ترسیم کرده، مجموعه فعالیت هایی را محور کار خود قرار داده است، بخشی از این فعالیت ها معطوف به شناسایی و جذب پژوهشگر در قالب محقق رسمی و پروژه ای است و یکی دیگر از فعالیت ها و مأموریت های جدی، تقویت بنیه علمی پژوهشی طلاب در قالب فرآیند تربیت پژوهشگر است. 
مدیر گروه‌ پژوهشی مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت اسلامی تصریح کرد: در این مجموعه دوره های تربیت پژوهشگر، در قالب چند هسته مطالعاتی پژوهشی طبق نیازها و اولویت های اعلام شده از طرف قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، مسائل خود را انتخاب و فراخوان خود را برای طلاب ابلاغ و ارسال می کنیم. 
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی که در این فعالیت ها انجام می شود، هسته های مطالعاتی پژوهشی ما تحت عنوان هسته های تربیت پژوهشگر معرفی می شوند که در این رابطه برنامه ریزی دو ساله صورت می گیرد.
نجم در خصوص مدت زمان این دوره ها اظهار داشت: در این دوره ها که در 4 ترم برنامه ریزی می شود، مجموعه ای از کارگاه های دانش افزایی، مهارت افزایی، نشست ها و کارگاه های علمی و در عین حال، مطالعات تخصصی زیر نظر استادی صورت می گیرد. 
وی با اشاره به جذب پژوهشگر در مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه گفت: اگر در پایان و خروجی دوره های تربیت پژوهشگر، اعضای هسته های مطالعاتی و تربیت پژوهشگر دوره را مشروط به تدوین دو مقاله علمی ـ پژوهشی قابل قبول و مورد تأیید استاد و مرکز به انجام برسانند، ان شاءالله از این افراد به عنوان پژوهشگر در گروه های علمی ـ پژوهشی این مرکز استفاده می کنیم. 
مدیر گروه‌ پژوهشی مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت اسلامی به اولین دوره تربیت پژوهشگر اشاره و تصریح کرد: یک دوره فراخوان اولیه و سه هسته مطالعات پژوهشی بر اساس مسائل پژوهشیِ مطرح در دفتر تبلیغات اسلامی با عناوین اخلاق و معنویت(به طور خاص بحث صداقت)، تمدن و تحکیم نظام خانواده در دوره قبلی داشتیم که فراخوان آن انجام شد و یک ترم از دوره اول باقی مانده است. 
وی افزود: این فراخوان جدیدی که اطلاع رسانی می شود، دومین فراخوان جذب «تربیت پژوهشگر» برای هسته های مطالعاتی پژوهشی است که معطوف به مسائل مطروحه در دفتر تبلیغات اسلامی، کار شده که برای این دوره، سه مسأله "مرجعیت علمی قرآن"، "عفاف و حجاب" و "غرب شناسی با رویکرد تمدنی" مد نظر است که مباحث خود را در قالب کارگاه های مهارت افزایی و نشست تخصصی و مطالعات تخصصی زیر نظر استاد با رویکرد "مسأله محوری" دنبال خواهد شد. 
نجم یا اشاره به شرایط جذب در دوره «تربیت پژوهشگر» این مرکز اظهار داشت: اتمام واحدهای درسی سطح 3 یا کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با علوم اسلامی با سابقه طلبگی و قبولی در مصاحبه علمی، شرایط لازم برای جذب پژوهشگر این دوره است. 
وی در خصوص نحوه ثبت نام در این دوره گفت: علاقه مندان می توانند تا پایان مهرماه 97 نسبت به ثبت نام در این دوره از طریق مراجعه به سایت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه و لینک مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه اقدام کرده و پس از دریافت فرم مربوطه و تکمیل اطلاعات خود، فرم مذکور را به آدرس ایمیل markaz.pajuhesh313@gmail.com، ارسال کنند تا مجموعه کارها انجام شود و افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی دعوت شوند. 
فايلها
farakhan3-4.jpg 88.462 KB
کلمات کليدي
فراخوان, تربیت پژوهشگر, دفتر تبلیغات اسلامی, موسسه معصومیه, مساله محوری, حوزه علمیه قم, پژوهش, طلبه خواهر, طلاب خواهر, آموزش, دین, مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما