مدیر گروه فرهنگ‎نامه‎های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: مجموعه۵۰جلدی«فرهنگ‎نامه ها »منتشر می‌شود  مدیر گروه فرهنگ‎نامه‎های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مجموعه ۵۰ جلدی «فرهنگ‎نامه سبک زندگی در آموزه‎های قرآن و اهل بیت(ع)» با موضوع سبک ‌زندگی تا پایان سال ۹۹ به بازار کتاب خواهد آمد.
به گزارش خبرگزاری «ایسکا»، گروه فرهنگ‌‏نامه‎های قرآنی یکی از زیر مجموعه‎های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که مهم‎ترین مأموریت خود را تدوین فرهنگ‎نامه‎های تخصصی موضوعی قرآن کریم تعریف کرده و علاوه بر ارائه تفاسیر مهم قرآنی به مطالعه، تحقیق و اجرای طرح‎های پژوهشی در زمینه اصول و روش‎های جدید معجم نگاری قرآنی و شناسایی منابع موجود درباره معجم‎ها و فرهنگ‎نامه‎های قرآنی می‎پردازد. از جمله وظایف این گروه می‎توان به تولید معاجم قرآنی و فرهنگ‎نامه‎های تحلیلی واژگان قرآنی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام عیسی عیسی‎زاده، مدیر گروه فرهنگ‎نامه‎های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان این توضیحات، با اشاره به اینکه در این گروه آثار داخلی و خارجی برای انتشار آماده می‌شوند، گفت: فرایند تألیف کتاب در این گروه سختی‎های خودش را دارد و تاکنون برای هفت موضوع عناوینی را منتشر کردیم و به‎زودی درباره 10 موضوع دیگر نیز آثاری را به چاپ می‎رسانیم.
وی ادامه داد: در این گروه مشغول تدوین و نهایی کردن 20 موضوع دیگر هم هستیم و بنا داریم فرهنگ‎نامه 50 موضوعی را برای چاپ آماده کنیم.
به گفته مدیر گروه فرهنگ‎نامه‎های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گروه فرهنگ‎نامه‎های قرآنی در حال پیش‎برد پروژه‎ای موسوم به «فرهنگ‎نامه سبک زندگی در آموزه‎های قرآن و اهل بیت(ع)» است که به عنوان یک طرح ملی هم تصویب شده است.
حجت الاسلام عیسی‎زاده با بیان اینکه درباره موضوعاتی مانند آراستگی، تغذیه، سفر، مهمانی، دانش‎اندوزی، خواب و بیداری کتاب‎هایی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آماده شده یادآور شد: به زودی در 6 موضوع دیگر هم کتاب‎هایی به بازار کتاب می‌آید و کتاب‎های 20 موضوع دیگر هم طی شش ماه آینده چاپ و منتشر خواهد شد.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: مبانی سبک زندگی اسلامی، سبک عادت و بندگی، سبک دعا و نیایش، سبک نماز، حجیت سبک زندگی اهل بیت و سبک زندگی گذران اوقات فراغت شش کتابی است که در حال آماده شدن هستند و تمام این کتاب‎ها بر اساس آموزه‎های اهل بیت(ع) و قرآن است.
مدیر گروه فرهنگ‎نامه‎های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکید کرد: چاپ کتاب در این گروه زیر نظر شورا قرآن و سبک زندگی است و موضوعات و نویسندگان آن‎ها توسط این شورا تعیین می‎شود. بعد از طی مراحل چاپ هم دو مجموعه بوستان کتاب و انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به توزیع آن‎ها خواهند پرداخت.
وی تأکید کرد: اغلب این کتاب‎ها در قالب مجموعه‎ای با عنوان سبک زندگی، دعا و قرآن منتشر می‎شوند و حجم بالایی ندارند. همچنین تلاش شده مباحث نظری و تئوری‎پردازی‎ها حذف شده و مخاطب به نکات کاربردی دسترسی پیدا کند.
حجت الاسلام عیسی‎زاده گفت: کتاب‎های این مرکز در نرم‎افزار پژوهان قابل دسترسی است و خوانندگان می‎توانند به رایگان کتاب‎ها را دانلود کنند.
مدیر گروه فرهنگ‎نامه‎های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه یکی از تفاوت‎های کتاب‎های سبک زندگی این مجموعه با آثار مشابه در این است که کتاب‎های دیگر اغلب حاوی نکات تکراری و خسته‎کننده همچون تئوری‎پردازی هستند، عنوان کرد: اما در این مجموعه قبل از انتخاب کتاب برای چاپ حدود 3 تا 4 ماه مأخذشناسی انجام می‎دهیم تا کتاب مشابهی تولید نکنیم، ضمن اینکه به جنبه کاربردی اثر توجه ویژه‎ای داریم.

وی با اشاره به اینکه همه 50 عنوان کتاب‎های این مجموعه تا پایان سال 1399 به چاپ خواهند رسید، عنوان دو کتاب تألیفی خود در این مجموعه را با موضوع «تعامل با پدر و مادر» و «بهداشت» عنوان کرد.
منبع: اختصاصی/سایت ایسکا
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن, حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده, پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن- گروه فرهنگ نامه ها و معاجم قرآنی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 243
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما