کتب انگلیسی
068
يكشنبه 30 آبان 1389 اسلام و مدرنيته-مسائل و مباحث اصلي
عنوان لاتين: Islam and Modernity
نويسنده: محمد خالد مسعود (Muhammad Khalid Masud) آرماندو سالواتوره (Armando Salvatore) مارتين فن برويينسن (Martin van Bruinessen)
ناشر: Edinburg University Press
ناشر اصلي: آمريكا
تعداد صفحات: 320
نوبت و سال انتشار: نوبت اول
قيمت: $37.50
شابك: 5-3793-7486-0-978
چكيده:
وقايع اخير موجب شده است تا توجه بسياري به نزاع ميان جهان اسلام و غرب مدرن معطوف شده است. تصور غلطي نيز پيدا شده است كه اسلام را مخالف توسعه داخلي است و ذاتاً پيشامدرن است.
توضيحات:
وقايع اخير موجب شده است تا توجه بسياري به نزاع ميان جهان اسلام و غرب مدرن معطوف شده است. تصور غلطي نيز پيدا شده است كه اسلام را مخالف توسعه داخلي است و ذاتاً پيشامدرن است. اما جوامع اسلامي همان تحولات ساختاري را تجربه كرده اند كه هر جامعه ديگر از سر گذرانده است: شهري شدن گسترده، رشد سوادآموزي، گسترش فزاينده ارتباطات، ظهور اشكال جديدي از نهادها و اجتماعات، درجه اي از بسيج سياسي و تحولات عمده در اقتصاد. اين پيشرفت‌ها حاصل جنبش‌هاي اجتماعي گسترده و مباحثات ايدئولوژيكي و ديني مختلف و پيچيده اي است. اين اولين كتابي است كه مروري كلي بر مباحث و مسائلي دارد كه پيرامون رابطه ميان اسلام و مدرنيته شكل گرفته است. مسائل اصلي كه در اين كتاب گزينش شده اند، فهم پيچيدگي اين پديده را براي خواننده آسان مي‌سازند، همچنين تجليات مختلف مدرنيته در جهان اسلام، مثل تغييرات اجتماعي، سياست‌هاي جنسيتي و تغيير الگوي اقتدار ديني در اين كتاب مورد اشاره قرار گرفته است. محمد خالد مسعود، استاد شوراي ايدئولوژي اسلامي در اسلام آباد است. آرماندو سالواتور، استاديار جامعه شناسي سياسي اسلام معاصر در دانشگاه مطالعات شرقي در ناپل است. مارتين فن برويينسن، استاد مطالعات مقايسه اي جوامع اسلامي معاصر در دانشگاه اترخت است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1986
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما