کتب انگلیسی
036
يكشنبه 30 آبان 1389 مأمور ما در تهران
عنوان لاتين: Our Man in Tehran
نويسنده: رابرت رايت (Robert Wright)
ناشر: University of Pennsylvania Press
ناشر اصلي: كاندا
تعداد صفحات: 400
نوبت و سال انتشار: نوبت اول
قيمت: 20.99$
شابك: 9781590514146
چكيده:
در نوامبر 1979، دانشجويان موسوم به «پيرو خط امام » با انگيزه انهدام مركز جاسوسي آمريكا در ايران و هشدار به آمريكا جهت باز پس فرستاده شاه مخلوع، به سفارت آمريكا در تهران حمله كردند.
موضوع: تاريخ/ خاورميانه/ ايران علوم سياسي/ ايران
توضيحات:
در نوامبر 1979، دانشجويان موسوم به «پيرو خط امام » با انگيزه انهدام مركز جاسوسي آمريكا در ايران و هشدار به آمريكا جهت باز پس فرستاده شاه مخلوع، به سفارت آمريكا در تهران حمله كردند. در نتيجه اين حمله، پنجاه و چهار تن از كارمندان سفارت آمريكا از جمله سفير اين كشور، به مدت 444 روز به گروگان گرفته شدند، و پس از آن بود كه روابط ايران و آمريكا به طور كامل قطع شد. در اين ميان، تنها 6 تن از ديپلمات هاي آمريكايي موفق به فرار از ايران شدند. كن تيلور، سفير كانادا در تهران با همراهي ساير كارمندان سفارت كانادا، اقدام به پنهان نمودن اين 6 ديپلمات آمريكايي در خانه خود كردند. كارتر، رييس جمهور وقت آمريكا، طي برقراري ارتباط به تيلور، از وي خواست تا مقدمات خروج اين 6 ديپلمات را از ايران فراهم كند. نقش تيلور در خروج اين شش آمريكايي و نيز عمليات پنجه عقاب كه قرار بود توسط كماندوهاي آمريكايي جهت آزادسازي گروگان ها انجام پذيرد، تا اين زمان در زمره اطلاعات طبقه بندي شده و محرمانه باقي مانده بود.
 رابرت رايت در كتاب مأمور ما در تهران، نگاهي دوباره به قصه گروگان گيري آمريكايي ها دارد. رابرت رايت، استاد تاريخ در دانشگاه ترنت است. حوزه تخصصي او سياست خارجي است. وي مؤلف كتاب «سه شب در هاوانا» است كه در سال 2008 برنده جايزه للا كامن شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 2164
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما