کتب انگلیسی
058
يكشنبه 30 آبان 1389 نفت، دلار، وام و بحران -نفرين جهاني طلاي سياه
عنوان لاتين: Oil, Dollars, Debt, and Crises
نويسنده: محمود امين الجمل (Mahmoud Amin al-Gamal) امي مايرز جفي (Amy Myers Jaffe)
ناشر: Columbia University press
ناشر اصلي: انگلستان
قطع: Hardcover
تعداد صفحات: 232
نوبت و سال انتشار: نوبت اول سال 2010
قيمت: 17.99£
شابك: 9780521720700
چكيده:
اين كتاب به مطالعه دلايل بحران مالي و نفتي جهان در حال حاضر پرداخته و نشان مي‌دهد كه چگونه وابستگي روزافزون آمريكا و ساير كشورهاي جهان به نفت، الگوي تكرارشونده اي از بحران‌هاي بانكي و مالي و بحران‌هاي مربوط به قيمت حامل‌هاي انرژي پديد آورده است.
توضيحات:
اين كتاب به مطالعه دلايل بحران مالي و نفتي جهان در حال حاضر پرداخته و نشان مي‌دهد كه چگونه وابستگي روزافزون آمريكا و ساير كشورهاي جهان به نفت، الگوي تكرارشونده اي از بحران‌هاي بانكي و مالي و بحران‌هاي مربوط به قيمت حامل‌هاي انرژي پديد آورده است. اين كتاب برخلاف كتاب‌هاي ديگري كه در اين حوزه نگاشته شده و عمدتاً بر روي بدهي‌هاي آمريكا و سياست‌هاي تجاري و اقتصادي اين كشور تمركز كرده اند، تصوير پيچيده تري پيش چشم خواننده ترسيم مي‌كند كه در آن انتقال ثروت به خاورميانه و از آنجا به نقاط ديگر، طوفاني از سرمايه هاي مالي جهاني پديد آورده كه خود موجب پيدايش ناامني، تروريسم و منازعات ژئوپلتيكي و در نهايت افزايش قيمت انرژي شده است. به اعتقاد نويسندگان كتاب، تنها با بررسي چالش‌هاي موجود بر سر راه سياست‌هاي بلندمدت غرب در قبال تأمين انرژي، چالش‌هاي موجود بر سر راه توسعه در خاورميانه و افق‌هاي سرمايه گذاري بازيگران بازار مالي است كه سياست گذاران مي‌توانند نيروهايي را كه موجب ايجاد بحران‌هاي پياپي در اقتصاد جهاني مي‌شوند، كنترل كنند.
 بخش‌هاي مختلف اين كتاب عبارتند از: 1- چالش‌هاي مربوط به منابع انرژي و جهاني شدن 2- خاورميانه جديد: سال‌هاي آغازين 84-1973، و سال‌هاي رشد 95-1985 3- راهي به سوي وضعيت پايدار: 2008-1996 4- جهاني شدن نيروهاي تأثيرگذار بر خاورميانه 5- دلارها و وام ها: پايان عصر دلار؟ 6- انگيزه هايي براي تضعيف دلار يا كنار گذاشتن آن 7- بلاي منابع نفتي، وضعيت ناپايدار جهاني، و بحران‌هاي مالي 8- بهبود وضعيت تأمين انرژي
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1906
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما