کتب انگلیسی
050
يكشنبه 30 آبان 1389 مصر بر لبه پرتگاه-از ناصر تا مبارك
عنوان لاتين: Egypt on the brink
نويسنده: طارق عثمان (Tarek Osman)
ناشر: Yale University Press
ناشر اصلي: آمريكا
قطع: Paperback
تعداد صفحات: 304
نوبت و سال انتشار: نوبت اول سال 2010
قيمت: 00/20$
شابك: 9780300162752
چكيده:
مصر كه تا دهه 1950 به خاطر تكثرگرايي ديني و ميراث غني فرهنگي اش مشهور بود، اكنون يكي از سركوب‌گرترين و چند پارچه ترين كشورها، منزلگاه اخوان الملسلمين و رژيم غيردمكراتيكي است كه حسني مبارك كهنسال بر آن حكم مي‌راند.
موضوع: علوم سياسي خاورميانه/ سياست/ تاريخ دين
توضيحات:
مصر كه تا دهه 1950 به خاطر تكثرگرايي ديني و ميراث غني فرهنگي اش مشهور بود، اكنون يكي از سركوب‌گرترين و چند پارچه ترين كشورها، منزلگاه اخوان الملسلمين و رژيم غيردمكراتيكي است كه حسني مبارك كهنسال بر آن حكم مي‌راند. طارق عثمان در اين كتاب خواندني و محققانه، آنچه را كه از زمان به قدرت رسيدن ناصر در سال 1945 تاكنون بر سر بزرگترين ملت عرب آمده است، بررسي مي‌كند. او نقش مركزي مصر را در شكل‌دهي به دو جنبش مهم اين دوره، يعني ناسوناليسم عربي و افراط گرايي اسلامي، بررسي مي‌كند. طارق عثمان همچنين رابطه ميان مسلمان و مسيحيان اين كشور را كه هر روز پرستيزه تر از پيش مي‌شود، و شايد مهم‌تر از همه شكاف ميان نخبگان جهان‌گرا و توده كم سواد و بيكار را كه بيش از نيمي از آنان كمتر از سي سال سن دارند، مورد مطالعه قرار مي‌دهد.
طارق عثمان، زاده و پرورش يافته در مصر است. او در مدرسه آمريكايي قاهره و دانشگاه باكاني در ايتاليا تحصيل كرده است. آثار متعددي از وي در انگلستان، اروپاي بري و خاورميانه به چاپ رسيده است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1894
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما