کتب انگلیسی
034
دوشنبه 1 آذر 1389 جنبش گولن -تحليلي جامعه شناسانه بر جنبش مدني كه ريشه در اسلام ميانه رو دارد
عنوان لاتين: Gülen Movement
نويسنده: هلن رز ايباو (Helen Rose Ebaugh)
ناشر: Springer
تعداد صفحات: 134
قيمت: 95/29€
شابك: 2-9893-4020-1-978
چكيده:
اين كتاب از جمله اولين پژوهش هاي آكادميكي است كه درباره فتح الله گولن، پژوهشگر و مبلغ ترك، و جنبش مدني كه وي ابتدا در تركيه و بعدها در سراسر جهان پديد آورد، انجام شده است. اين جنبش ريشه در اسلام ميانه رو دارد و هدفش تعليم جوانان، ترويج گفتگوي ميان فرهنگ ها و اديان، كمك به نيازمندان در جامعه و گسترش صلح جهاني است.
توضيحات:
اين كتاب از جمله اولين پژوهش هاي آكادميكي است كه درباره فتح الله گولن، پژوهشگر و مبلغ ترك، و جنبش مدني كه وي ابتدا در تركيه و بعدها در سراسر جهان پديد آورد، انجام شده است. اين جنبش ريشه در اسلام ميانه رو دارد و هدفش تعليم جوانان، ترويج گفتگوي ميان فرهنگ ها و اديان، كمك به نيازمندان در جامعه و گسترش صلح جهاني است. كتاب فوق كه بر پايه اطلاعات جمع آوري شده از طريق مصاحبه و بازديد از نهادهاي ملهم از جنبش گولن نگاشته شده، اين جنبش را از منظري جامعه شناسانه، به ويژه با تكيه بر نظريه جنبش هاي اجتماعي، مورد بررسي قرار مي دهد. اين اولين كتابي است كه با استفاده از روش شناسي تجربي، به معرفي جنبش گولن مي پردازد. اين كتاب مورد توجه عالمان علوم اجتماعي علاقه مند به جنبش هاي ديني و پژوهشگران ديني كه در پي كسب اطلاع از جبنش هاي اسلامي هستند، قرار خواهد گرفت.
فصول اين كتاب عبارتند از: 1. مقدمه 2. اسلام و دولت در تاريخ تركيه 3. فتح الله گولن: زندگي، آرا و جنبشي كه پديد آورد 4. شبكه حلقه هاي محلي 5. فرهنگ تركي و اسلامي دهش (با همكاري زاكري باسكال) 6. آبي براي آسياب: تأمين مالي پروژه هاي خدمت رساني ملهم از جنبش گولن 7. نتيجه گيري ضميمه: آراي منقدان230
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1895
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما