کتب انگلیسی
048
يكشنبه 30 آبان 1389 وحشت و حيرت-فرهنگ‌نامه جنگ عليه تروريسم
عنوان لاتين: Shocked and Awed
نويسنده: فرد هاليدي(Fred Halliday)
ناشر: University of California Press
ناشر اصلي: آمريكا
قطع: Paperback
تعداد صفحات: 320
نوبت و سال انتشار: نوبت اول سال 2010
قيمت: 17.13$
شابك: 0520268708-978
چكيده:
فرد هاليدي در فرهنگ‌نامه خود، بيش از صدها واژه و اصطلاحي را كه درباره يازده سپتامبر، جنگ ها و حوادث ديگر متعاقب آن و نيز مسائل كنوني و مرتبط با آن حوادث به كار گرفته شده، تعريف كرده است.
موضوع: خاورميانه/ تاريخ
توضيحات:
فرد هاليدي در فرهنگ‌نامه خود، بيش از صدها واژه و اصطلاحي را كه درباره يازده سپتامبر، جنگ ها و حوادث ديگر متعاقب آن و نيز مسائل كنوني و مرتبط با آن حوادث به كار گرفته شده، تعريف كرده است. او نشان مي‌دهد كه چگونه جنگ عليه ترور، كه خود يك اصطلاح قابل تأمل است، علاوه بر آنكه واژه هاي ديگري را توليد كرده، كاربردهاي تازه اي نيز براي لغات موجود پديد آورده است. مداخل اين كتاب شامل واژه هاي ديني، سياسي و نظامي، عبارات و نقل قول‌هاي مشهور، پديده ها و شخصيت‌هاي فرهنگي، لغاتي با بار معنايي مثبت به جاي واژه «جنگ»، واژه هاي مهم در منطقه در ادبيات مربوط به خاورميانه، كليشه ها و دشنام‌ها و بسياري ديگر مي‌شود. مداخل اين كتاب، درمجموع، داستان جديدي درباره قدرت و انعطاف پذيري زبان و نقش مهم آن در منازعات اساسي زمان ما مي‌گويند.
فرد هاليدي، پيش از مرگ، استاد و پژوهشگر انستيتوي مطالعات روابط بين الملل بارسلونا بود. وي مؤلف كتاب هاي متعددي از جمله صد افسانه درباره خاورميانه (100 Myths about the Middle East, UC Press)، جهان در سال 2000 (The World in 2000) و دو ساعتي كه جهان را لرزاند (Two Hours That Shook the World) بود. وي به دو زبان فارسي و عربي آشنايي كامل داشت.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1884
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما