|
-
1389/9/3 چهارشنبه
درآمدي بر روانشناسي علم؛ تحليل روانشناختي فرآيند نظريه پردازي
در اين پژوهش عوامل تأثير گذار بر معرفت شناسي و فرآيندهاي شناختي مانند فرآيندهاي اجتماعي ، تأثيرات زيستي ، رشد و شخصيت و همچنين عواملي كه بر نوع رفتار علمي افراد از لحاظ روانشناختي نقش ايفا ميكنند مورد بحث و بررسي قرار گرفته است . '
|
|
|
-
1389/9/3 چهارشنبه
جنبش ذاتي طبيعت (حركت جوهري)
در اين پژوهش، مباني حركت جوهري در فلسفه اسلامي و براهين مربوط به آن ارائه شده و دلايل مخالفين حركت در جوهر مطرح شده و از ادله ملاصدرا كه مبدع چنين نظريه اي ميباشد، دفاع دفاع شده است. كتاب حاضر قسمتي از دروس اربعه مؤلف است كه به بحث حركت جوهري و اثبات آن اختصاص داشته و توسط خود ايشان بازنويسي شده است.'
|
|
|
-
1389/9/3 چهارشنبه
المنطق المقارن
در اين كتاب مباني علم منطق و مسايل مهم اين علم كه بر اساس نيازها و مسايل جديد مبتني بر اين علم است مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.
نويسنده كه خود از اساتيد فن در علوم اسلامي بويژه در علم منطق است براي آشنايي طلاب با مسايل علم منطق و قوانين آن و همچنين آشنايي با كاربردهاي اين علم و مقايسه ديدگاههاي مهم و معاصر در اين عرصه اقدام به تأليف اين كتاب نموده است.'
|
|
|
-
1389/9/3 چهارشنبه
مباني پارادايمي روشهاي كمي و كيفي تحقيق در علوم انساني
در اين كتاب، روش هاي تحقيق و فلسفه تحقيق در علوم انساني به عنوان منبع كمك درسي دانشجويان رشتههاي مختلف علوم انساني مورد بحث وبررسي قرار گرفته است. نويسنده، تأليف اين كتاب را حاصل سيزده سال تأليف خود در روشهاي تحقيق كمي وكيفي و پارادايمهاي علم در مقاطع مختلف تحصيلي از كارشناسي تا دكتري عنوان كرده است.'
|
|
|
-
1389/9/3 چهارشنبه
نظريه اسلامي تعليم و تربيت
بررسي مباني وجودشناسي، معرفت شناسي، و انسان شناسي تعليم و تربيت و چالشهاي اساسي فلسفي نظام تعليم و تربيت در اسلام است.
در اين پژوهش ضمن بيان مفهوم تعليم و تربيت اسلامي، تلازم مباني هستي شناختي و اسلام شناختي تعليم و تربيت مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. '
|
|
|
-
1389/9/3 چهارشنبه
فلسفه تربيت اسلامي
اين پژوهش با رويكردي تطبيقي مباني تعليم و تربيت اسلامي با فلسفه هاي معاصر را مورد مقايسه قرار داده است. مفهوم فلسفه تربيت ، رهبري فلسفه تربيت غرب به وسيله دو گروه پوزيتويستها و دانشمندان علوم طبيعي، تأثيرات انحرافي اين دو گروه بر فلسفه تربيتي كشورهاي جهان سوم و جهان چهارم و كشورهاي عربي و اسلامي و سرانجام برنامه پيشنهادي نويسنده براي برون رفت از اين بحران از مباحثي است كه در پيشگفتار به آن اشاره شده است. '
|
|
1 |