kargar.rahim
1391/5/22 يكشنبه قدر، شب خردورزي و بيداري دروني است مدير گروه آينده‌پژوهي پژوهشكده مهدويت و آينده‌پژوهي گفت: شب قدر تنها اختصاص به احيا و شب زنده‌داري ظاهري نداشته و خردورزي و بيداري دروني يكي از رهاوردهاي آن است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي (ايسكا) به نقل از خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام رحيم كارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت دستيابي به اهداف متعالي مشخص شده در شب قدر و ابزار رسيدن به اين اهداف اظهار داشت: براي اينكه شب قدر را درك كنيم بايد از يكسري ابزارها و وسايل بهره بگيريم و در اين صورت به فهم صحيح و عميق از عظمت آن دست خواهيم يافت كه در اين خصوص مي‌توان از گريه و استغاثه به درگاه خداوند به عنوان نخستين وسيله نام برد.

 

وي افزود: زماني كه انسان براي خداوند دل شكسته شود تأثير زيادي بر روي فهم عميق او از عظمت شب قدر مي‌گذارد به بيان ديگر آدمي در شب قدر بايد از گناهان گذشته اندوهگين و ناراحت باشد و با توجه به سالروز شهادت حضرت علي(ع) اين ناراحتي در شيعيان بيشتر است.

 

كارگر با بيان اينكه دومين ابزار ضروري براي درك شب قدر مضطر بودن انسان است گفت: همه ما بايد در اين شب به خداوند پناه برده و اين حالت اضطرار در ما ديده شود.

 

مدير گروه آينده‌پژوهي پژوهشكده مهدويت و آينده‌پژوهي ادامه داد: پافشاري و اصرار در دعاها از ديگر ابرازهاي درك كامل شب قدر به شمار مي‌رود زيرا انسان بايد هر چه در توان دارد براي برآورده شدن خواسته‌هاي مشروع خود از خداوند بخواهد و علاوه بر اين توسل به ائمه اطهار(ع) و اولياي الهي به ويژه امام عصر(عج) نيز تأثير فراواني در اين زمينه دارد.

 

وي بر تمسك به قرآن به عنوان وظيفه‌اي براي مسلمانان و شيعيان تاكيد كرد و گفت: اين كتاب آسماني برنامه زندگي مسلمانان بوده و همه ما بايد دستورات قرآن را نه تنها در شب قدر بلكه در ديگر روزهاي سال مدنظر داشته باشيم.

 

كارگر خاطرنشان كرد: در كنار تمام اين مسائل و شب زنده‌داري‌هاي ظاهري بايد بيداري دروني نيز در انسان وجود داشته باشد و اين يكي از عوامل درك شب قدر است.

 

عضو بعثه مقام معظم رهبري افزود: شب قدر تنها مختص احيا و شب زنده‌داري نيست و يكي از مهم‌ترين تأثير‌هاي آن بايد خردورزي و كسب دانش باشد بنابراين مؤمنان مي‌توانند مطالعه در خصوص توحيد و خداشناسي را نيز جزو برنامه‌هاي خود در شب قدر قرار دهند.

 

 

انتهاي پيام/105

 

منبع: فارس
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 4974
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما