khorasani.ali
1391/5/22 يكشنبه جلد دهم دايرةالمعارف قرآن كريم منتشر مي‌شود به‌همت مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم جلد دهم دايرة‌المعارف قرآن كريم به‌زودي منتشر مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي (ايسكا) به نقل از خبرگزاري ايكنا، حجت‌الاسلام علي خراساني، مدير مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم با اعلام خبر انتشار جلد دهم دايرةالمعارف قرآن كريم، گفت: مطالب جلد دهم دايرةالمعارف قرآن كريم چندي پيش نهايي شده و هم‌اكنون پس از ويراستاري نهايي در نوبت چاپ است و اميدواريم ظرف يك ماه آينده بتوانيم اين اثر ارزشمند را در اختيار علاقه‌مندان قرار دهيم.

 

وي افزود: جلد دهم دايرةالمعارف قرآن كريم شامل 78 مقاله در رابطه به حروف «جيم» تا «ح» است و مدخل آن از موضوع جن آغاز شده و تا موضوع حس‌گرايي خاتمه مي‌يابد.

 

وي با اشاره به مهم‌ترين موضوعات مطرح شده در جلد دهم افزود: جنگ، جهاد، جهان، جهان‌بيني، جهنم، جهل و چشم‌زخم از مهم‌ترين موضوعات جلد دهم هستند. حبل‌الله، حج، حجاب، حجة‌الوداع، حجرالاسود، حزب‌الله و حسد نيز از ديگر موضوعات مهم در جلد دهم در حرف «ح» به‌شمار مي‌روند.

 

خراساني خاطرنشان كرد: در تلاش بوديم تا جلد دهم دايرةالمعارف قرآن كريم در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در اختيار علاقه‌مندان قرار گيرد كه با تأخير در امور چاپي آن نتوانستيم به وعده خود نسبت به علاقه‌مندان عمل كنيم.

 

وي با اشاره به اين‌كه به‌همت مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم، دايرةالمعارف قرآن در آينده‌اي نزديك به زبان عربي ترجمه مي‌شود، افزود: تاكنون 9 جلد از دايرةالمعارف قرآن كريم توسط مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم منتشر شده است و سعي داريم تا پايان سال جاري جلدهاي يازدهم و دوازدهم اين دايرةالمعارف را نيز منتشر كنيم.

 

حجت‌الاسلام خراساني با اشاره به برنامه مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم مبني بر ترجمه دايرةالمعارف قرآن به زبان عربي، افزود: گروهي از مترجمان جلدهاي اول و دوم دايرةالمعارف را به زبان عربي ترجمه كرده‌اند اما با توجه به برخي از مشكلات اداري در مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم زمان انتشار اين دو اثر هنوز مشخص نيست.

 

مدير مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم خاطرنشان كرد: دايرةالمعارف قرآن كريم كه ماحصل تلاش نزديك به 150 پژوهشگر برجسته قرآني كشور است و بايد جهت استفاده همه اقشار سني از جمله كودكان و نوجوانان و هم چنين مسلمانان ساير كشورها آماده‌سازي شود و در اين راه ترجمه اين دايرةالمعارف به زبان‌هاي مختلف صورت مي‌گيرد.

 

وي با اشاره به دايرةالمعارف نوجوانان خاطرنشان كرد: تدوين جلد اول اين دايرة‌المعارف به پايان رسيده و در آينده نزديك به‌صورت رنگي و گلاسه منتشر مي‌شود.

 

 

انتهاي پيام/105

 

منبع: ايكنا
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 3485
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما