ghanbari.akbar2
1391/5/24 سه‌شنبه ارائه 56 عنوان كتاب در 140 جلد در نمايشگاه قرآن كريم مسئول غرفه مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با انتقاد از فضاي محدود اين غرفه گفت: ما در قالب 140 جلد و 55 عنوان كتاب در نمايشگاه حاضر شديم ولي به دليل فضاي كم غرفه، تنها نيمي از اين آثار به نمايش درآمد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي (ايسكا) به نقل از خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام اكبر قنبري گفت: اين مركز زير مجموعه پژوهشگاه  علوم و فرهنگ اسلامي و معاونت پژوهشي دفتر تبليغات اسلامي است و تاكنون حدود 140 جلد كتاب در 56 عنوان پژوهشي در حوزه  قرآن در اين مركز به چاپ رسيده و در اين نمايشگاه در معرض نمايش علاقه مندان قرار گرفته است.

 

كارشناس مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم در معرفي تفسير راهنما عنوان داشت: عمده آثار ما كه به صورت دوره اي كار شده و مورد استقبال هم قرار گرفته، تفسير راهنماست كه يك دوره كامل 20 جلدي تفسير ترتيبي به روش برداشت از قرآن است.

 

وي افزود: كار ديگري كه در ادامه تفسير راهنما و كارهاي تكميلي بر روي آن انجام شده است، كتاب فرهنگ قرآن است كه با بيش از 3000 موضوع قرآني و در 33 جلد بزرگترين كتاب فرهنگ موضوعي است.

 

حجت الاسلام قنبري با بيان اين كه كتاب فرهنگ موضوعي تفاسير، 20 دوره از تفاسير شيعه و اهل سنت را در بردارد، اظهار داشت: كار بي نظير ديگر مركز، دايرةالمعارف قرآن كريم است كه تا به حال سابقه اي نداشته و در قالب 3000 موضوع مقالات جامع و كامل قرآني را در اختيار محقق قرار مي دهد.

 

وي در اين باره افزود: در فرهنگ موضوعي تفاسير، ذيل هر موضوع به تفاسير ديگر ارجاع داده شده است اما در اين دايرةالمعارف، مقالات بر اساس موضوع و در تفاسيري كه در فرهنگ موضوعي تفاسير به كار گرفته شده، آماده شده و كليه كارهاي پژوهشي مركز به صورت نرم افزار جامع شجره طوبي براي اولين بار در اين نمايشگاه ارائه شده است.

 

كارشناس مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم اظهار داشت: هر سال كارها بهتر و بيشتر مي شود اما فضاي محدودتري در اختيار ما قرار داده مي شود. ما در قالب 140 جلد و 55 عنوان كتاب در نمايشگاه حاضر شديم ولي به دليل فضاي كم غرفه، تنها نيمي از اين آثار به نمايش درآمد.

 

وي در پايان با بيان نقش رسانه ها در اطلاع رساني به مردم و پژوهشگران گفت: نيمي از كار را مراكز تحقيقاتي انجام مي دهند و نيم ديگر بر عهده بخش هاي اطلاع رساني است تا اين دستاوردها به اطلاع مردم رسانده شود.

 

 

انتهاي پيام/105

 

منبع: رسا
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 7000
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما