پنجشنبه 9 فروردين 1403   18:40:27

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد:

ضرورت توجه به مسأله محوری و حل مشکلات جامعه در فعالیت ها

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که باید نیاز محور، مسأله محور و با توجه به نیازها و مشکلات جامعه پیش برویم، گفت: خلاقیت و به روز بودن، ضامن موفقیت مجموعه هاست.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در نشست صمیمانه با پرسنل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تغییرات همه جانبه ای که در عصر کنونی ایجاد شده است، اظهار داشت: اصل اساسی که امروز در زندگی ما در حال وقوع است تغییر است و هر چه پیش میرویم آهنگ این تغییرات سریع تر می شود. فرد، نهاد، حکومت و جامعه هر کدام در حالت جمود باقی بمانند و خود را با تغییرات وفق ندهند محکوم به شکستند.

وی گفت: اغلب این گونه است که کارها باید به وقت خود انجام شود و سرعت، زمان، استفاده از تکنولوژی و توجه به تغییرات بسیار مهم است، بنابراین این تغییرات را باید درک کنیم و کارمان را به هنگام پیش بریم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مجموعه هایی مثل دفتر تبلیغات اسلامی که در کارهای علمی و فرهنگی و دینی مشغول هستند، می توانند فقط به همان شرح وظایف معمول خود و طبق تشخیص فردی، فارق از نیازها عمل کنند که در این صورت، در فضای جمود می مانند زیرا میان عالمی که فقط بین کتاب ها دنبال مسائل مختلف بگردد، با کسی که با توجه به دردها و نیازهای جامعه در پی حل مشکلات باشد، تفاوت است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت های بیرون از دفتر تبلیغات اسلامی و سایر نهادها افزود: اینکه طرح ها و ایده هایمان را خودمان به صورت محدود انجام دهیم، کار درستی نیست، بلکه باید با همکاری سایر اقشار و نهادها و ایجاد هم افزایی کارها را پیش ببریم؛ به عنوان مثال، بخش آموزش دفتر با تمام نهادهایی که بخش آموزش ضمن خدمت دارند، باید ارتباط بگیرد و بین این مجموعه ها و دفترتبلیغات اسلامی همگرایی ایجاد شود زیرا وقتی تکنولوژی موجود است و می توان کلاسی را در یک زمان به صورت آنلاین برای تمام دنیا برگزار کرد، این درست نیست که کارهایمان به دفتر محدود شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: حضرت امام(ره) می فرمودند روحانیت باید نبض حال و آینده را در دست داشته باشد؛ بنابراین، نباید دل خوش بداریم به کارهایی که انجام داده ایم و حاضر به تغییر نباشیم زیرا موفقیت های گذشته ضامن موفقیت آینده نیست، بلکه هر چه خلاق تر و به روز تر باشیم، زمینه های توفیق مان بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که ما در محیط فرهنگ و تبلیغ خلاقیت به خرج می دهیم، در مقابل ما هم عده ای از ابزارها و تکنولوژی های نو استفاده می کنند، پس اگر تنها به حقانیت خودمان دلخوش باشیم کافی نیست، بلکه باید دید چقدر در نشر معارف دین، تبلیغ و تغییرات اجتماعی مثبت، مؤثر هستیم.

شایان ذکر است در ادامه این نشست صمیمی، حجت الاسلام والمسلمین واعظی به سؤالات کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی پاسخ داد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما