پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   03:49:18

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با حضور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

آیین اعطای اعتبارنامه شرکت های خلاق برگزار شد/ رونمایی از محصولات خانه خلاق و نوآوری اشراق

  • خلاصه :آیین اعطای اعتبارنامه هشت شرکت خلاق و رونمایی از محصولات خانه خلاق و نوآوری اشراق با حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، آیین اعطای اعتبارنامه هشت شرکت خلاق و همچنین رونمایی از محصولات خانه خلاق و نوآوری اشراق با حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
دانش بنیان بودن فعالیت های فرهنگی می تواند به فرهنگ سازی بدون وابستگی به بودجه های نفتی و دولتی بیانجامد
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم بیان داشت: اعتبارنامه شرکت های خلاق را می توان مدرکی دال بر اخذ صلاحیت برای فعالیت جدی خلاقان عرصه های فناورانه و دانش بنیان دانست.
وی با اشاره به انگیزه مند بودن فعالیت های خانه خلاق و نوآوری اشراق افزود: مدیرعامل محترم این خانه خلاق از سال ها پیش به مسئله دانش بنیانی و فناورانه بودن فعالیت های تبلیغی و فرهنگی کشور می اندیشید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: دانش بنیانی و فناورانه بودن فقط به علوم مهندسی و تجربی نباید خلاصه شود و در عرصه های فرهنگی نیز می توان فعالیت ها را با حضور افراد خلاق و با توجه به نظام ارزشی و اصالت های کشور خودمان پیش ببریم.
وی گفت: دانش بنیان بودن فعالیت های فرهنگی می تواند به فرهنگ سازی بدون وابستگی به بودجه های نفتی و دولتی بیانجامد و مشارکت مردم در عرصه فرهنگ را افزایش می دهد.
در فعالیت های فرهنگی باید مخاطب شناس بود
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر اهمیت شناخت مخاطب در فعالیت های فرهنگی بیان داشت: کسی که به دنبال فعالیت فرهنگی است علاوه بر اینکه باید خودش دارای معلومات و مهارت های لازم باشد، لازم است شناخت دقیقی نسبت به مخاطبین خود کسب کند.
نماینده مقام معظم رهبری در انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در عرصه کودک و نوجوان ادامه داد: وجوه فعلی افراد و نسل های مختلف بر اساس هنجارهای محیط، محرک های بیرونی و دستگاه های ارتباطی شکل می گیرد. تأثیرگذاری در نسل امروز کودکان و نوجوانان باید با اقناع بیشتر و دقیق تر انجام گیرد.
وی گفت: اموری که خلاقان و نوآوران فرهنگی در آن ورود پیدا می کنند، نیازمند صبوری و مقاومت بالایی است. زیرا ایجاد جریان های فرهنگی نیازمند انسان های بزرگ و اراده های بزرگ می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی می بایست دارای روحیه مشاوره پذیری و قبول نقد باشند. کسی که به دنبال پیشرفت است، هرگز نباید به عجب و رضایت کاذب نسبت به خودش برسد. لازم است با بهره گیری از عقل عملی به عنوان قوه عامله خود به دنبال پیشرفت بوده و به وجود خود وسعت ببخشیم تا بتوانیم حرکت های بزرگی را ایجاد کنیم.
اسلامیت و جمهوریت، دو ارمغان انقلاب اسلامی ایران برای بشر
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در ابتدای این مراسم به ایراد سخن پرداخته و گفت: انقلاب اسلامی دو ارزش توأمان را در سرزمین ایران اسلامی آفرید؛ یکی اسلامیت بود که امروزه در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک بال اصلی در حکومت ایران اسلامی به آن افتخار می کنیم. این بعد شامل انفاذ دین در همه ابعاد و اضلاع حیات انسانی می باشد و برکات بسیاری را برای نسل بشر به دنبال دارد.
وی افزود: بُعد ارزشمند دیگر، جمهوریت نظام اسلامی موجود در کشور ماست؛ در زمانی که قانون اساسی تدوین می شد برخی می گفتند که حکومت را فقط اسلامی بنامیم اما حضرت امام راحل(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر. جمهوریت نظام تکلیف اجتماعی ما را شامل می شود.
نادیده گرفتن ظرفیت های جمهوری اسلامی ناشی از سطحی نگری و تهی مغزی است
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق خاطرنشان کرد: وقتی یک فضایی با این عظمت و با دو ضلع اسلامیت و جمهوریت برای کشور ما به ارمغان آورده شده است بسیار تهی مغزانه و غیرمنطقی می باشد که آن را مورد غفلت قرار داده و با نگاه سطحی به آن نگاه کنیم.
وی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه منطق و فهم جهانی دانست و گفت: در ضلع جمهوریت این نظام همه مردم می توانند نظر دهند، مشارکت داشته باشند و به نقش آفرینی سیاسی بپردازند. این مسیر باید در عرصه هایی همچون فرهنگ و اقتصاد نیز با صلابت امتداد یابد.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی میدان های خلاق و دانش بنیان را عرصه مشارکت مردم در ساحت فرهنگ و اقتصاد کشور برشمرد و تصریح کرد: اگر ما به همین میزانی که اقتصاد و متولیان فرهنگی دولتی داریم، به مردم نیز اعتماد کرده و با توجه به بلوغ و قابلیتی که به برکت انقلاب اسلامی در جامعه ما به دست آمده، کنشگری اقتصادی و فرهنگی را به آنان بسپاریم، قطعاً نتایج خوبی برای ایران اسلامی حاصل می شود.
مشارکت روشمند مردم در عرصه های فرهنگی از طریق شرکت های خلاق محقق می شود
وی با اشاره به منطقی بودن و ساختارمند بودن عرصه های دانش بنیان افزود: میدان های دانش بنیان در سطح دنیا دارای نقش آفرینی منطقی و مدون بوده و از این طریق می توان به مشارکت روشمند، درست و با بازدهی بالای مردمی رسید.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق بیان داشت: این خانه خلاق اولین فضایی است که در آن فناوری های نرم با منطقی مشخص در حال ارائه و ترویج می باشد و این امر در سطح کشور بی نظیر است.
وی گفت: خانه خلاق و نوآوری اشراق به دنبال این است که با ارائه پشتیبانی های مختلف به فعالان فرهنگی کشور کمک کند تا بتوانند در این عرصه به صورت دانش بنیان و مدون به ارائه خدمات بپردازند و به تولید برند، ارزش افزوده و ترویج فرهنگ اسلامی در سطح کشوری و بین المللی برسند.
دیپلماسی محصول، پل ارتباطی ما با دنیا
حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار کرد: ما می توانیم با دیپلماسی محصول ارتباط فرهنگی خود را با ملل دنیا برقرار کرده و به نحوی تحریم ها و تنگ نظری های ناشی از تبلیغات دشمنان اسلام نسبت به ایران اسلامی را از بین ببریم.
وی با اعلام اینکه تاکنون 16 پرونده شرکت های خلاق را داوری کرده ایم  اظهار داشت: تا این لحظه 8 اعتبارنامه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست محترم جمهور برای این 16 پرونده داوری شده صادر گشته است.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: باید دانست که راه اندازی شرکت خلاق و دانش بنیان آغاز راه بوده و پس از طی مسیری نسبتاً طولانی با کسب مشاوره ها و تجربیات مختلف به دست آمده است.
اپلیکیشن «خانواده شایسته» منتشر شد
وی ادامه داد: یکی از محصولاتی که خود خانه خلاق و نوآوری اشراق در مدار تولید داشته، اپلیکیشن «خانواده شایسته» است که کاری نسبتاً خوب بوده و جای پیشرفت نیز دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی اپلیکیشن «گفتیار» را از محصولات در دست تولید خانه خلاق و نوآوری اشراق برشمرد و خاطرنشان کرد: اپلیکیشن گفتیار می تواند نرم افزار خوبی برای کمک به فعالیت هرچه بهتر مداحان و خطبای کشور باشد.
وی در پایان گفت: «دستیار فرهنگی» نیز یکی دیگر از محصولات در حال تولید خانه خلاق و نوآوری اشراق است که می تواند جهت تولید اپ های کوچک برای سازمان ها و مؤسسات فرهنگی مختلف مورد استفاده واقع شود.

در پایان این مراسم اعتبارنامه های هشت شرکت خلاق توسط رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به آن ها اعطا شد.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما