پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   04:47:10

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه؛

نشست خانوادگی «شیوه‌های تبادل مهر و اقتدار زوجین» برگزار شد

  • خلاصه :سی‌امین نشست خانوادگی ویژه خانواده طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) با موضوع «شیوه‌های تبادل مهر و اقتدار زوجین» برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین مهکام در این نشست خانوادگی با استناد به روایت الرِّفْقُ يُمْنٌ وَ اَلْخُرْقُ شُؤْمٌ از پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: نرمى ميمنت دارد و خشونت نحوست. اگر به بحث رضامندی زناشویی نگاه کنیم موضوعات زیادی همچون احترام متقابل، اعتماد، عشق، توجه، وفاداری، ارتباط متقابل، کمک به همسر در خانه، رفتار با خویشان و بستگان مطرح می‌شود و این مسائل جز مسائلی است که زن و شوهر باهم تبادل می‌کنند و اگر حل شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی در خصوص ارتباط بین زوجین افزود: یکی از نکات کلیدی بین زن و شوهر ارتباط است و این در بین تمام انسان‌ها صدق می‌کند. اگر ارتباط بین زن و شوهر یک ارتباط سالم باشد طبیعتا بسیاری از مشکلات به راحتی حل خواهد شد؛ زندگی در ریل خود قرار میگیرد و طبق شرایط مناسبی پیش می رود.

مدیر مرکز تخصصی مشاوره اسلامی حوزه علمیه تهران با پرداختن به وجود بحث قدرت یا محبت در کانون خانواده و سلسله مراتب آن گفت: اینکه در فضای ارتباطی قدرت باید دست چه کسی باشد مسائل مختلفی مطرح می‌شود..بحث زن ذلیلی، عشق، مردانگی، محبت، درک کردن و بی احساسی از مسائلی است که بین زن و شوهر به وجود می‌آید و گاهی خانواده‌های زوجین ناخواسته و دلسوزانه برای طرفداری از فرزندان خود وارد آن می‌شوند.

وی تصریح کرد: خانواده یک کشور و سرای حکومتی نیست که دو جناح هرکدام در مقابل یک دیگر قرار بگیرند و به دنبال قدرت خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام گفت: زن و شوهر آمده‌اند تا هر کدام مادر و پدر فرزندان خود باشند و با محبت در کنار هم زندگی کنند، نیاز های عاطفی و انواع نیاز های خود را برطرف کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: از مولفه‌های قدرت طلبی بین زوجین تحمیل خواسته‌های دیگران، تاثیر گذاری آگاهانه بر احساسات و عواطف، در هم شکستن اراده دیگران است.

مدیر مرکز تخصصی مشاوره اسلامی حوزه علمیه تهران تصریح کرد: رضایت و عدم زورگویی، قدرت مشروع، رفتار دموکراتیک و نقش‌های توافقی ازجمله خصوصیات اقتدار در خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین مکهام در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در فضای ارتباطی بین زن و شوهر مرد طالب اقتدار و زن طالب مهر ومحبت است در زندگی زناشویی باید شرایطی ایجاد شود که هردو طرف به میزان نیاز خود به اقتدار ومحبت از لحاظ ذاتی راضی شوند و هرکدام آنچه را که طرف مقابل به آن نیاز دارد برآورده کند و در این شرایط است که دعوا و مشاجره کمتر پیش خواهد آمد.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما