جمعه 31 فروردين 1403   08:37:36

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق خبر داد:

تسهیل مسیر شرکت در رویداد «کاریزمن» با ایجاد قالب های مختلف آموزشی

  • خلاصه :مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به تدوین فایل های آموزشی توجیهی ویژه ایده پردازان شرکت کننده در رویداد «کاریزمن»، گفت: برای توجیه شرکت کنندگان در این رویداد ملی، فایل هایی در سه قالب تصویری، صوتی و متنی آماده خواهیم کرد تا آمادگی شرکت کنندگان نسبت به موضوعی که فراخوان می شود، افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در دومین جلسه مشترک شورای علمی رویداد ملی «کاریزمن» فی ما بین میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، ابراز داشت: موضوع مد نظر برای رویداد ملی ایده پردازی کاریزمن مرتبط با موضوع این میز، «ایده های تربیتی دانش آموزی» است،  ایده هایی که از جنس تربیت است و محیط اجرا هم مدرسه باشد.

وی افزود: برای توجیه شرکت کنندگان در این رویداد ملی، فایل هایی در سه قالب تصویری، صوتی و متنی آماده خواهیم کرد تا آمادگی شرکت کنندگان نسبت به موضوعی که فراخوان می شود، افزایش یابد.

وی یادآور شد: در قدم اول یا فایل اول، چالش مد نظر را تبیین می کنیم، یعنی چه مشکلی وجود دارد که در این رویداد می خواهیم حل کنیم؛ این اقدام باعث می شود که ایده پرداز با ما همدرد شود.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: در فایل دوم برای حل این مشکل ظرفیت ها و زمینه هایی که می شناسیم را معرفی می کنیم؛ مثلاً وقتی مسئله این است که کار تربیتی در مدارس جدی تر انجام شود، چه ظرفیت هایی وجود دارد؟ از ظرفیت رویدادهای مدرسه، منابع درسی، محیط مدرسه و منابع انسانی می توانیم به درک مشترک برسیم.

وی گفت: در فایل سوم چند نمونه کار خوب از جنس نوآوری را مثال می زنیم، یعنی از روش های سنتی خارج شویم و دامنه تفکر فرد را باز کنیم، که باعث می شود به فهم مشترک برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: بعد از اینکه قدم های مذکور، انجام و تأایید شد، رویداد را آغاز می کنیم فراخوان را منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: نسبت به داوطلبانی که برای ثبت ایده، ثبت نام می کنند، به مشاور نیاز داریم، که تعداد مشاوران مورد نیاز، به ابهام موضوع و تعداد داوطلبان بستگی دارد، البته برای جلسات کارشناسی ایده ها هم به مشاورانی نیاز داریم. همچنین، اگر تیم ها ایده های استارتاپی بیاورند، به افرادی که راهبری کنند، نیاز داریم.

وی یادآور شد: بعد از اینکه همه محتوا انجام شد (مسئله، ظرفیت ها، فرصت ها، زمینه ها، نمونه ها)، تیزری دو دقیقه ای می سازیم که این تیزر از نکات خوب یا مثال های قوی ویدئو های قبلی انتخاب می کنیم که هم معرفی رویداد باشد و هم انگیزه ایجاد کرده و خط سیر رویداد را مشخص کند.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان این در هر رویداد «کاریزمن» حدود 150 نفر شرکت می کنند، اظهار داشت: پس از برگزاری رویداد کاریزمن، فیلم ها و متون را در سایت بارگذاری خواهیم کرد و نفرات جدید که بعدها به سایت مراجعه می کنند، با مشاهده فایل های پیوسته آموزش می بینند و ایده های جدید را ثبت می کنند و ایده های جدید در کریدور میزبانی و رشد قرار می گیرند.

وی با بیان این که با برگزاری هر رویداد کاریزمن، رویداد مذکور بسته نمی شود، تصریح کرد: بلکه این موج تبدیل به خط می شود و این خط وجود دارد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری «دبیر میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی» ابراز کرد: بنا داشتیم که هر شش ماه یک رویداد کاریزمن داشته باشیم، و بر اساس رویداد بررسی می کنیم که به چه محورهایی توجه بیشتری می شود و در رویداد بعدی موضوع جزئی تری را انتخاب می کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما